Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Troben la partitura d’una sardana dedicada als Fanalets de Sant Jaume

Escrita l’any 1907 per Salvador Revés, és una troballa de Lluís Herrera

FOTO_Aj. Alpicat Els fanalets es van fer durant un taller organitzat al municipi

ARTICLES - ZONA 2

Amb ocasió de la celebració de la multitudinària la Romeria dels Fanalets, l’Agrupació Ilerdenca de Pessebrsites entitat que té cura d’aquesta festa declarada per la Generalitat l’any 2022 Festa Patrimonial d’Interès Nacional, va donar a conèixer que s’ha trobat la partitura d’una sardana que porta com a títol “Los Fanalets de Sant Jaume”, fins ara inèdita.

La composició ha estat una troballa del musicòleg lleidatà Lluís Herrera. Es tracta d’una composició per a piano, escrita l’agost de 1907 per Salvador Revés Grau (Lleida 1851-1908), conegut popularment com “lo Teta” o “Vadó”. Va ser un reputat i molt popular música lleidatà del seu temps, a més a més de poeta, periodista i dibuixant. Signava articles també amb el pseudònim “Nagen”.

De la partitura original se n’ha fet una transcripció a càrrec de Carmina Pueyo Grasa, a fi i efecte de poder facilitar la seva interpretació: “El manuscrit és molt romàntic”, va explicar a l’espera de que pugui ser interpretada de nou amb ocasió d’una pròxima Festa dels Fanalets.

Aquesta serà la segona sardana dedicada als Fanalets de Sant Jaume. L’altra, intitulada ‘Lo Peu del Romeu’ i molt més coneguda, la va comprendre Víctor Mateu (Artesa de Lleida, 1898/Lleida 1987), havent estat  recuperada fa uns anys per ser tocada a la Romeria dels Fanalets per la Banda Municipal de Música de Lleida. 

Tots els anys la banda dirigida per Amadeu Urrera, toca la sardana del mestre Mateu davant la capella del Peu del Romeu.

La Bordeta i Alpicat reviuen la tradició

El barri de la Bordeta de Lleida va celebrar ahir la processó dels fanalets de Sant Jaume des de la parròquia de Sant Agustí, dins els actes de la seva Festa Major. En el cas d’Alpicat , la processó de Sant Jaume va ser amenitzada pel grup Els Taverners-Grallers de Ponent i va acabar amb l’actuació de Sac Espectacles.

FOTO_Tony Alcántara Processó dels fanalets ahir al barri de la Bordeta

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12