Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Tremp celebra la festivitat de Sant Antoni Abat

Una jornada de tradició i cultura al voltant de Sant Antoni Abat

ARTICLES - ZONA 2

Tremp es prepara per viure un any més la tradicional festivitat de Sant Antoni Abat, una jornada plena de cultura, música i activitats per a tots els públics. La celebració tindrà lloc el pròxim dissabte 17 de gener, amb un programa que combina tradició i cultura.

Les activitats començaran a les 12 h amb la missa amb ofrena a Sant Antoni a la Basílica de la Mare de Déu de Valldeflors. A continuació, a les 13 h, tindran lloc els tradicionals Tres Tombs, acompanyats de la benedicció d’animals i tractors, una de les imatges més esperades de la jornada.

A la tarda, la festa continuarà amb una cercavila amb la colla de Xirigralles a les 19 h, seguida del Contrapàs a la Plaça de Francesc Pujol a les 20 h. El Contrapàs de Tremp és una dansa tradicional que es balla principalment durant la festa de Sant Antoni Abat a Tremp. Hi participen homes joves de la comunitat pagesa, que es col·loquen en rotllana i segueixen els passos del ritme de la música tradicional. El ball comença amb una reverència a la imatge de Sant Antoni, i inclou moments simbòlics com el de la “cua” que es crema al final.

Aquesta dansa no és només un espectacle, sinó una expressió de la tradició agrícola. Durant la celebració, és habitual compartir galetes i vi amb els assistents.

A la nit tindrà lloc el sopar popular a Ca l’Aurèlia a les 21.30 h, i finalment, la jornada culminarà amb el ball a l’H2O a les 23.30 h, amb música de Marc Anglarill, l’elecció de l’hereu i la pubilla i una rifa de productes locals.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8