El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat, a través d’Adif Alta Velocitat, un contracte per 17,54 milions d’euros (IVA inclòs) per a la renovació completa dels actuals equips d’energia dels edificis tècnics de senyalització en el tram Madrid-Lleida, dins de la Línia d’Alta Velocitat (LAV) Madrid-Barcelona-Figueres.
Aquest contracte té com a objectiu millorar la fiabilitat del sistema d’energia, mitjançant la substitució dels equips que alimenten les instal·lacions allotjades en els edificis tècnics (excepte Guallar, situat en el punt quilomètric 289/931) que estan operatius des de la posada en servei de la línia, en 2003.
En aquest sentit, està previst instal·lar equips de nou disseny i tecnologia. En concret, el contracte contempla el subministrament, muntatge i posada en servei de Sistemes d’Alimentació Interrompuda (SAI), fonts d’alimentació, filtre i estabilitzadors, així com el subministrament de nous armaris de commutació de xarxes i distribució.
La renovació inclou també un sistema per a la gestió i supervisió centralitzada de l’estat de funcionament de tots els elements del sistema d’energia, la qual cosa evitarà els desplaçaments per a la realització de determinades maniobres elèctriques en la instal·lació.
A més d’incrementar la fiabilitat dels sistemes, reduint les avaries i el seu temps de reparació, aquesta actuació aporta altres avantatges com la disminució dels costos de manteniment preventiu i correctiu, l’ajust de les potències elèctriques dels nous equips a les necessitats reals, un major rendiment elèctric, menors requisits climàtics a la sala d’energia i la disminució dels espais necessaris per a un mateix servei.
Aquesta actuació contribueix a la consecució de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9 (Indústria, Innovació i Infraestructura), que té entre les seves metes el desenvolupament d’infraestructures fiables, sostenibles, resilients i de qualitat.