Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Tenir fills augmenta la mobilitat activa i l’ús del cotxe i disminueix el del transport públic, segons un estudi

El treball del RACC constata que la meitat de famílies canvia com es desplaça en tenir fills

La presentació de l'estudi 'La mobilitat quan arriba 1+ a la família', a la Seu del RACC, a Barcelona

ARTICLES - ZONA 2

L’estudi ‘La mobilitat quan arriba 1+ a la família’ elaborat pel RACC mostra que 5 de cada 10 famílies de la província de Barcelona canvia la forma en què es mou quan tenen fills: es desplacen més de forma activa (d’un 17 a un 20%), fan servir menys el transport públic (d’un 32 a un 27%) i fan més trajectes en transport privat, que augmenta d’un 51 a un 53,5%. L’estudi també mostra que el 37% de les famílies afirma haver comprat o canviat el vehicle. El 6% va contestar que no tenia cotxe i que se’n va comprar un; el 23% que en tenia un de petit i es va comprar un de més gran, i el 8%, que abans tenien un cotxe i ara en tenen dos.

L’augment de l’ús del transport privat afecta l’economia de les famílies, i és que, si bé el 58% dels enquestats ha contestat que els desplaçaments en concret que fan els seus fills no els suposa una despesa afegida significativa, el 48% admet que les despeses en mobilitat familiar han augmentat des del naixement del seu fill i, d’aquests, el 71% pensa que és degut al fet que ara fa més desplaçaments en vehicle privat.

L’estudi també aborda els desplaçaments que fan els fills cap als centres educatius i mostra que la majoria hi va caminant. El 53% dels infants que van acompanyats ho fan a peu, i el 33% va en cotxe. En cas de ser prou grans per anar-hi sols, la immensa majoria va caminant, el 83%. En ambdós casos, però, el percentatge dels desplaçaments que es fan en transport públic és molt baix, del 3% en el cas que vagin acompanyats i del 5% si van sols.

Segons l’estudi, aquestes xifres es deuen a la proximitat de les escoles, un factor decisiu en el 47% de les famílies a l’hora de triar centre educatiu. Aquesta preferència s’evidencia veient que el 77% de les famílies enquestades va assegurar que triga menys de quinze minuts en arribar al seu centre educatiu.

A banda d’aquesta proximitat, però, hi ha altres raons per les quals les famílies decideixen no fer servir el transport públic. El 56% assegura que no té una bona combinació fins al centre educatiu; el 33%  diu que arriba més ràpidament amb el seu propi vehicle; el 10% assegura que és incòmode; el 8% diu que el preu és car; el 5% se sent insegur, i l’1% vol evitar contagis.

D’altra banda, l’estudi ha exposat els beneficis que suposa el teletreball pel que fa a la mobilitat dels infants, ja que 7 de cada 10 persones ha declarat que els ajuda, sobretot a portar-los i recollir-los de l’escola i a dinar amb ells.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 9

ARTICLES - ZONA 10