Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

“S’hauria d’apostar per convertir Alguaire en un aeroport logístic”

La instal·lació compleix 15 anys i Saltó diu que si es fa Torreblanca “tindria més sentit utilitzar-lo per exportar i importar” productes

FOTO_ Roger Segura (ACN) Accés principal a la terminal de l’Aeroport de Lleida-Alguaire

ARTICLES - ZONA 2

L’Aeroport de Lleida-Alguaire compleix avui 15 anys i ho fa havent-se convertit en una infraestructura que ha sabut reinventar-se més enllà dels vols comercials, tot consolidant-se en l’àmbit industrial i aeroespacial. Si bé és cert que l’aviació comercial no ha acabat de tenir l’èxit que s’esperava (a l’inici va haver-hi connexions amb Palma de Mallorca, Frankfurt, Milà o Lisboa i ara només funciona la ruta a Palma i els vols d’estiu a Eivissa Menorca) no és menys cert que la seva aposta per la diversificació en altres activitats l’ha transformat en un equipament de referència dins el sector de la formació i la tecnologia i en un espai altament qualificat per a la formació de futurs pilots d’aviació.

Coincidint amb aquesta efemèride parlem amb l’economista, Ramon Morell, l’empresari, Marc Cerón, i el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Jaume Saltó, perquè valorin com veuen l’estat actual de l’aeroport lleidatà. Tots tres coincideixen amb el fet que a l’inici va haver-hi un “error de concepte d’ús”, primant el transport de passatgers, que s’ha sabut derivar cap a l’actual ús que té la infraestructura: el manteniment d’avions, la formació de pilots i el transport de persones.

L’economista Ramon Morell considera que quan es va inaugurar, l’enfocament de la Generalitat “no va ser el correcte i els càlculs que va fer sobre el tràfic internacional que hi podia haver estaven mal fets perquè era impossible que aquest aeroport tingués la vida que pot tenir el de Girona o el de Reus”. Morell sosté que el canvi de rumb de la infraestructura, i la seva transició d’aeroport comercial a integral, li ha donat “molta vitalitat” i ha repercutit en què acabi tenint un impacte econòmic “positiu”, el qual creu que encara seria “més gran” si es pogués convertir en una via de sortida i entrada per a l’exportació i importació de mercaderies. “Ens faltaria un esquema d’intermodalitat i tenim l’inconvenient que Barcelona no ho vol deixar”, diu Morell.

De fet, inicialment es volia utilitzar per exportar productes de Lleida. Sobre això, el president de la Cambra de Comerç, Jaume Saltó, va dir que en aquests moments “no és competitiu” pel sobrecost que genera exportar amb avió i la falta de productes amb valor afegit. Saltó, però, va assenyalar que la idea no està aparcada i va afegir que “si tirem endavant Torreblanca o ens venen indústries amb valor afegit, si que tindria més sentit utilitzar l’aeroport per exportar i importar”. Amb tot, el president de la Cambra de Comerç creu que l’aposta que s’hauria de fer és per convertir Alguaire en un aeroport logístic, seguint un model semblant al de Saragossa, comenta Saltó, que fa un balanç “positiu” d’aquests primers quinze anys de vida de l’aeroport lleidatà.

Marc Cerón, president de l’associació Empresa Familiar de Lleida i tresorer del Reial Aeri Club de Lleida, comparteix la mateixa opinió que Saltó i creu que Alguaire “s’hauria de consolidar com un aeroport logístic que doni servei a les empreses de Lleida i tota la regió que abraça Catalunya i l’Aragó”. Cerón cita l’aeroport de Saragossa com un exemple d’infraestructura que està treballant “molt bé” el transport de les mercaderies aèries, amb el Centre Logístic Plaza, “d’on cada dia surten sis avions que van cap a l’Orient Mitjà i a cap a països asiàtics portant i tonant roba”.

L’empresari apunta que perquè l’aeroport d’Alguaire tingués una infraestructura preparada per aquestes característiques caldria que tot l’entorn estiguis preparat amb plataformes logístiques i connexió ferroviària. Finalment, Cerón també va remarcar el “paper important” de l’aviació esportiva, amb una manera d’operar “molt més dinàmica” que altres infraestructures.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 9

ARTICLES - ZONA 10