Seat va inaugurar ahir la planta d’assemblatge de bateries de Martorell, que permetrà fabricar 1.200 sistemes al dia i 300.000 a l’any. L’acte, on va participar el president de la Generalitat, Salvador Illa; i el ministre d’Indústria, Jordi Hereu, va constatar que l’automobilística encara la “recta final” del seu procés d’electrificació i fa un “pas clau” per la producció en sèrie del Cupra Raval, que es presentarà mundialment a Barcelona el pròxim març, i del Volkswagen ID.
Amb aquesta “transformació”, les instal·lacions del Baix Llobregat tenen l’objectiu d’assolir una capacitat màxima de producció de 600.000 vehicles a l’any, dels quals la meitat podrien ser elèctrics en el futur. Les noves instal·lacions tenen una superfície de 64.000 metres quadrats, l’equivalent a nou camps de futbol, i capacitat per fer l’assemblatge d’un sistema de bateries cada 45 segons.
“Estem preparats per produir cotxes 100% elèctrics ‘Made in Spain’ que faran la mobilitat elèctrica accessible a tot Europa”, va dir el conseller delegat de Seat i Cupra, Markus Haupt. “El 2022 vaig tornar a Martorell, casa meva, per afrontar el major repte de la meva carrera professional: impulsar l’electrificació de la companyia i del país. I hem arribat fins aquí, ho hem aconseguit”, va afegir.
La planta d’assemblatge de bateries donarà servei “exclusivament” a les línies de producció del Cupra Raval i del Volkswagen ID.Polo a partir del 2026. Els sistemes es traslladaran de forma automatitzada al taller de muntatge a través d’un pont de 600 metres.
Sánchez vol vetar el 2035 la combustió
El president del Govern, Pedro Sánchez, ha demanat per carta a la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, que mantingui el veto a la venda de cotxes nous amb motors de combustió des del 2035, en vigílies que l’Executiu comunitari presenti una proposta.














