Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Santa Maria de Gardeny estrena 17 vitralls de Jordi Bonet

ARTICLES - ZONA 2

El bisbe de Lleida Salvador Giménez Valls, beneirà a les 7 de la tarda d’aquest dissabte, un  conjunt de 17 vitralls col·locats a banda i banda de la porta principal de la parròquia de Santa Maria de Gardeny, al carrer Acadèmia.

Han estat fabricats pel reputat vitraller Jordi Bonet, que regenta el taller Vitralls Bonet fundat el 1923, el més antic de Catalunya. En aquets tallers s’han fet, entre altres, els vitralls de la basílica de la Sagrada Família i també els de Santa Maria del Mar de Barcelona  A aquets llistat, caldrà  afegir els vitralls que llueixen ja a la façana Santa Maria de Gardeny.

El nous vitralls han estat fabricats a partir dels dissenys realitzats per l’artista de les Borges Blanques Carme Gené, d’acord amb l’encàrrec que abans de l’estiu li feu el rector de la parròquia Mn. Gerard Soler. Damunt la porta de l’església s’ha col·locat el vitrall dedicat al Sant Sopar: “Com una invitació a entrar al temple i participar de l’Eucaristia”, explica Mn. Gerard. Mentre que a banda i banda, en uns espais més reduïts, s’aprecien els 14 vitralls dedicats a les estacions del Via Crucis. Completa aquest conjunt, altres dos vitralls dedicats a la Mare de Déu, un d’ells reprodueix la imatge de Santa Maria de Gardeny, titular de la parròquia. L’altre està dedicat al misteri de l’Assumpció de Maria .

El rector de la parròquia Mn. Gerard, explica que l’arquitecte Gaudí, quan  projectà la Sagrada Família ho feu sense preveure cap imatge ni altar lateral a l’interior, en canvi les façanes exteriors de la Basílica, com la de la porta  Naixement o la de la Passió, son veritables retaules, que tothom pot contemplar des del carrer: “He volgut fer quelcom semblant amb aquets vitralls, que sigui un anunci per a tothom i que la gent al contemplar-los a la façana de l’esglèsia pugui resar seguint les estacions del Via Crucis, tot passejant tranquil·lament”. En aquest sentit explica que romandran il·luminats diàriament fins a les 12 de la mitjanit.

El nous vitralls se sumen així la dotzena que hi ha a l’interior, dissenyats també per Carme Benet fa una quinzena d’anys, que reprodueixen escenes bíbliques, entre altres, l’Anunciació, el Naixement, la Pentecosta o la Resurrecció.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12