Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Sánchez retreu a Meloni que no convoqui Espanya a una reunió

El Govern creu que iniciatives d’aquest tipus, al marge de la cimera de líders europeus, “minen” els principis de la UE

FOTO_ Unió Europea Pedro Sánchez conversa amb la primera ministra italiana, Giorgia Meloni, en una cimera

ARTICLES - ZONA 2

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha retret a la primera ministra italiana, Giorgia Meloni, la convocatòria d’una reunió al marge de la cimera de líders europeus que se celebrava ahir al castell d’Alden Biesen (Bèlgica).

La trobada paral·lela, impulsada per Meloni, el canceller alemany, Friedrich Merz, i el primer ministre belga, Bart de Wever, tenia per objectiu discutir quines han de ser les prioritats de la UE a l’hora d’encarar el debat sobre la competitivitat. El govern espanyol, que no havia estat convidat a aquesta trobada on van participar una quinzena de líders europeus, creu que iniciatives d’aquest tipus “minen” els principis bàsics de la UE, tal com assenyalen fonts properes a l’executiu central.

D’altra banda, els líders europeus van tancar la cimera d’ahir acceptant la preferència per a la indústria europea, però aplicant-la només en “sectors estratègics”. Després que les discrepàncies entre França i Alemanya es fessin evidents durant la prèvia de la reunió, les discussions a Bèlgica no van desencallar la situació. “Hi ha un ampli consens per utilitzar-la en sectors estratègics, de manera proporcionada i després d’una anàlisi profunda”, va apuntar António Costa.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8