El president espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar ahir que aquesta setmana activarà els tràmits per presentar els pressupostos generals de l’Estat per al 2027. En un discurs al Cercle d’Economia, Sánchez va assegurar que els comptes donaran un “pes prioritari” a l’habitatge i hauran de servir per “resoldre el problema del finançament”.
Segons el president, la proposta de pressupostos serà “social” i inclourà també “responsabilitat fiscal”, i va dir que confia que els nous comptes puguin arribar al Congrés “com més aviat millor”. Segons ell, els pressupostos seran “més ambiciosos, més socials i més responsables fiscalment”.
Sánchez va destacar que aquesta mateixa setmana iniciarà els tràmits per fer els pressupostos publicant l’ordre d’elaboració al BOE. Durant aquest mes de juny, l’executiu socialista actualitzarà el seu quadre macroeconòmic amb l’objectiu d’aprovar els comptes, per la qual cosa va dir que negociarà amb la resta de forces parlamentàries. “Demano un esforç de generositat, responsabilitat i compromís a les forces parlamentàries”, va dir Sánchez, fent referència a Junts i ERC. Segons ell, “l’esforç mereix la pena” per “culminar” una etapa de retrobament.
El president del govern va reivindicar els pactes amb Junts i ERC i “avançar” en aquests acords. Sánchez va subratllar que aquests pactes “van bé per al conjunt de l’Estat” i que han estat un “instrument imprescindible” per aportar “estabilitat”.
Sobre l’oferta del líder del PP a Junts i PNB per a una moció de censura instrumental, Sánchez va considerar que el popular està fent un “reconeixement explícit” de Junts i Puigdemont com a “actor polític” i ho va atribuir a l’amnistia. “No sé si ho ha fet de forma premeditada o per equivocació, però ens ha donat la raó”, va assenyalar.














