El Consell Comarcal del Pla d’Urgell va reunir divendres les institucions i entitats amb actuacions i representació dins de l’àmbit turístic comarcal per tal de compartir els projectes que l’ens comarcal té previst dur a terme i, alhora, recollir noves aportacions. En aquest sentit, el vicepresident, Jordi Martínez Atero, va exposar el treball d’escolta activa que es realitza des de la corporació amb la participació de treballadors i càrrecs electes per tal de conceptualitzar els atributs turístics de la comarca per a la seva futura aplicació a nivell de continguts i suports de comunicació i la creació d’una nova marca turística que simbolitzi i representi el Pla d’Urgell.
La reunió va estar participada pel gerent del consell, tècnics comarcals i membres de l’associació empresarial AGRUPEM, l’associació Leader Ponent, el Consorci de l’Estany d’Ivars i Vila-sana, la Fundació Canals d’Urgell i del Museu de Vestits de Paper de Mollerussa.
Una de les primeres conclusions que es va posar damunt la taula és la possibilitat d’aprofundir en el concepte de tranquil·litat i qualitat de vida que la comarca representa i que entronca amb les destinacions de turisme slow, que es caracteritzen per connectar persones, paisatge, cultura i gastronomia. “El Pla d’Urgell és tranquil·litat, repòs, paisatge amable, orografia plana i bona cuina”, va explicar el vicepresident, que va avançar una nova convocatòria del sector turístic per fer-los partícips dels treballs.