La majoria dels usuaris de Movistar a Ponent afectats per l’incendi que es va originar en unes les instal·lacions de la xarxa fibra òptica de la central Lleida-Garrigues, al terme municipal de Bell-lloc d’Urgell, van recuperar ahir la línia en el telèfon fix i mòbil i la connexió a internet. D’aquesta manera, es va restablir la normalitat a la ciutat de Lleida, i a diversos municipis del Segrià, la Segarra i el Pla d’Urgell, però al tancament d’aquesta edició hi havia localitats de les Garrigues que encara no tenien el servei. De fet, els tècnics de Telefònica continuaven treballant per tal que la incidència estigués solucionada tan aviat com fos possible.
Així mateix, cal indicar que ahir els Mossos d’Esquadra van iniciar una investigació per tal d’aclarir que havia succeït. De fet, segons va indicar fonts de la policia aquesta, a primera hora de la tarda es va presentar la denúncia, moment en què van començar-se a investigar els fets. Fonts de Telefònica van explicar que tot apunta que l’incendi hauria estat “intencionat” durant “un acte vandàlic”, un extrem que ara hauran d’aclarir els investigadors.
El foc s’hauria originat en una zona pròxima a la carretera N-240, quan un desconegut hauria manipulat la tapa de càmera de registre provocant un incendi en l’aparell. Per ara, els Mossos d’Esquadra desconeixen si es tracta d’un sabotatge, un robatori fallir o una avaria. Des de Protecció Civil es va activar el pla Procicat en fase de prealerta arran de la citada incidència aparatosa.
Així, nombrosos abonats de Movistar de Lleida, Mollerussa, les Borges, Puigverd de Lleida, el Palau d’Anglesola o Cervera, entre d’altres, es van veure afectats directament.
“Havia buscat un rúter per satèl·lit per tenir connexió”
Jaume Roig és el propietari de l’administració de loteria La Perla d’Or de Mollerussa, un dels establiments que el passat dimecres dia 17 es va veure afectat per l’avaria en la xarxa de fibra òptica, que va impedir treballar durant tot el dia. “Estava disposat a fer qualsevol cosa, ja havia buscat un rúter de satèl·lit per poder tenir connexió”, explicava ahir Jaume Roig. Cal indicar que a Mollerussa el dimecres és un dels dies de més afluència de públic donat que és el dia de mercat setmanal. L’administració sol vendre aquest dia entre 2.800 i 3.200 euros, una xifra important per una petita empresa familiar.
“Aquest dijous ja hem pogut treballar amb normalitat i no ens ha calgut buscar alternativa”, destacava Jaume Roig. “La gran majoria d’administracions de la demarcació es devien trobar en les mateixes circumstàncies, ja que fins ara ens obligaven a contractar el servei amb Movistar”, però “la cosa ha canviat i alguns ja s’han buscat alternatives per disposar d’una segona xarxa com a seguretat, i evitar casos com el del dimecres”, va afegir.
Reclamacions pel temps que s’ha estat sense servei
Els afectats pel tall d’internet i telefonia fixa i mòbil a la xarxa de Telefònica poden reclamar compensacions a la companyia, segons va dir l’Agència Catalana de Consum, del Departament d’Empresa i Treball. Poden demanar que se’ls compensi en la propera factura pel temps sense servei i sol·licitar una compensació pels possibles perjudicis que l’avaria els hagi provocat, sempre que puguin justificar-ho.