Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Renfe i Adif destituixen dos càrrecs un cop el Govern els va exigir “responsabilitats”

Les dues companyies cesen el director operatiu de Rodalies i el director general de manteniment

FOTO_ Jordi Bataller (ACN) Dalmau i Paneque, ahir a la reunió de seguiment de Rodalies

ARTICLES - ZONA 2

El director operatiu de Rodalies, Josep Enric García Alemany, i el director general d’explotació i manteniment d’Adif van ser destituïts ahir a la tarda arran de la crisi de Rodalies. Així ho va demanar el secretari d’Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santano Clavero, als directors de Renfe i Adif després que la consellera de Territori, Sílvia Paneque, els exigís “que prenguin decisions immediates, que assumeixin les responsabilitats que els pertoquin, i que signifiquin canvis instantanis, immediats, acompanyats de noves inversions”.

Després d’una nova reunió de seguiment de la situació de Rodalies, Paneque vaa aportar dos motius per la petició de responsabilitats: d’una banda, que s’iniciés el servei dissabte tot i que prèviament el Govern havia comunicat la suspensió del tràfic ferroviari; i de l’altra, la manca de manteniment preventiu de la infraestructura.

Paneque va titllar d’”intolerable” la situació de Rodalies “No pot ser que es pugi a un tren per anar a la feina i que s’aturi en la primera estació”, va reblar. És una indignació, va continuar, per totes les inversions no fetes, que han deixat una infraestructura “absolutament vulnerable, històricament vella i afeblida”. Paneque va afegir que les inversions que s’han iniciat en els últims anys “no han estat ni tan sols suficients per salvar la mínima dignitat d’una infraestructura oblidada i tractada d’aquesta manera”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12