Entre les novetats que va explicar ahir la consellera d’Educació, Anna Simó, destaca la voluntat de treballar per incrementar la competència lectora dels alumnes i en matemàtiques. La màxima responsable d’Educació no va revelar com es farà tot això però de les seves paraules entenc que encara no s’abordarà durant aquest curs (o en el seu tram inicial) perquè tenint en compte que comença demà el pla de xoc ja hauria d’estar perfectament definit. En això de l’educació em penso que durant massa anys ens hem adormit a la palla. I m’explico. A la meva època es repetia curs i l’alumnat que no tenia les competències requerides de matemàtiques, de física o de llatí no aprovava i punt. Potser la solució va més d’elevar el llistó que de definir plans de xoc. En el meu cas, me’n vaig fer un fart de fer derivades, integrals, equacions o formulació. Com a home de lletres m’ho vaig haver de currar de valent com es van treballar també el llatí o la història els que ara són enginyers. Doncs és precisament això. Recuperar la cultura de l’esforç és el pas previ per millorar la comprensió lectora i les habilitats en les matemàtiques.