Un dia després que aquest diari publiqués que la Paeria estudia la possibilitat de ficar zona blava als pàrquings del Barris Nord i del Camp d’Esports, els veïns i comerciants han reaccionat amb crítiques i queixes al respecte. Els venedors de l’Eix Comercial van asseverar que si l’aparcament del Barris Nord acaba sent de zona blava, “pot matar el comerç local”.
“Fa temps que reclamem més aparcaments per promoure el comerç a Lleida, però només fiquen barreres. I com més en fiquin, menys gent vindrà a comprar”, va lamentar Montse Eritja, presidenta de l’Associació de Comerciants de l’Eix. Eritja va remarcar que la gent “marxa fora del centre i amb mesures així s’evita que molts es plantegin venir”. Per Eritja, això “aplana el camí” a Torre Salses.
Joan Torné, president de l’AVV de Pardinyes, també va incidir en la manca de pàrquings al barri. “Portem temps demanant el terreny de davant dels Cronos per fer aparcament públic i ara diuen que potser ens treuen el de Barris Nord”. Torné va lamentar que “ja ens van treure Adif, i cada cop tenim menys aparcaments”. Tot i això, Torné va destacar que “encara no és oficial”. “Primer hem d’escoltar què ens diuen. Si tira endavant, els més damnificats seran els dels pobles, que hauran de pagar un peatge per entrar a Lleida, sigui amb la zona blava, o amb els autobusos urbans”. Al representant del barri també el preocupa el futur de l’Escola Oficial d’Idiomes. “A les tardes s’omple el pàrquing amb la gent que hi va o els pares que acompanyen els fills. Si es fa zona blava, no sé com afectarà”.
Antoni Vila, president de l’AVV de Camp d’Esports i Joc de la Bola, va mantenir el fil de la falta de pàrquings al barri. “Ens n’han tret un centenar amb les obres de renaturalització a Doctor Fleming, ens treuen el de la presó i molts del barri ja són de zona verda. Només falta això”. “Si almenys ens retornessin part del que ens treuen, d’acord. Però no és el cas. Estem farts de ser la guardiola de la Paeria”. Vila va queixar-se que molts treballadors “es podrien quedar sense lloc”. “No és un pàrquing comercial, sinó que l’usen sobretot treballadors. Ara què passarà?”, va cloure.
Des del barri de Balàfia, la presidenta de l’AVV, Jos Farreny, va incidir en el fet que “encara no és oficial i si ells ho decideixen, poc hi podrem fer nosaltres”. Farreny, però, va reivindicar que a Lleida “hi ha d’haver aparcaments gratuïts i una bona xarxa d’autobusos”. Per Farreny, la decisió podria atribuir-se a la ZBE.
També desapareixerà el pàrquing dissuasiu de Cappont pel futur institut
Un altre aparcament dissuasiu important de la ciutat de Lleida també desapareixerà en el futur, tot i que no hi ha cap data fixada. Es tracta de la zona d’estacionament de Cappont, entre el col·legi Frederic Godàs i el camp de futbol de l’Atlètic Segre. Des de fa anys, allà hi ha previst fer el nou institut de Cappont, encara que no hi ha cap previsió oficial al respecte.
Fa temps que Educació estudia posar-lo en marxa en aules prefabricades. En principi, comptarà amb tres línies i estarà ubicat en un solar que la Paeria va cedir a Educació, situat al número 11 del carrer Riu Besòs. Es tracta d’un gran estacionament que també és molt proper al centre de la ciutat i que molts usuaris fan servir per accedir al centre de la ciutat. Sovint està en mal estat, la qual cosa provoca les queixes i malestar dels usuaris d’aquest pàrquing públic.