Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Què faria amb mig milió d’euros?

ARTICLES - ZONA 2

En principi faria moltes coses perquè no els he vist mai junts tants diners. És clar que per l’administració és pecata minuta comparat amb les quantitats estratosfèriques que valen les obres públiques. Però és clar, els estudis són importants per decidir que encara no és moment de decidir i qui dia passa any empeny. Ho dic bàsicament per l’estudi que ha encarregat Territori per acabar de decidir si la futura autovia de Lleida-Balaguer ha de continuar amb quatre carrils o s’ha de quedar amb tres (o sigui, en un nyap). Però és que ja fa molts anys que maregem la perdiu amb estudis. Posem-hi una mica de context.

El Govern Tripartit va decidir que hi hauria una autovia entre Lleida i Balaguer, que encara no en té cap. Va començar les obres per la meitat del trajecte, a Vilanova de la Barca, que és l’únic tram que està fet. Quan Isidre Gavín era director d’Infraestructures es va encarregar l’estudi informatiu d’un altre tram, el que hauria de circumval·lar Térmens. Encara quedaria per fer la part de Térmens a Vallfogona, de Vallfogona a Balaguer i de Vilanova a l’alçada dels Alamús per l’altra banda. El més calent és a l’aigüera però per alguna cosa es comença. Doncs bé. Aquest estudi informatiu, com va revelar LA MAÑANA el desembre d’ara fa dos anys, contempla continuar l’autovia amb un 2+1. És a dir, amb una carretera convencional que ja no seria autovia. Es veu que algú, des de dins del Departament, era un enamorat d’aquesta fórmula. Aquest estudi ja s’ha acabat i com és evident ni a Térmens, ni a Balaguer ni a Vallfogona li agrada. Per això Territori va decidir encarregar un altre estudi, que mirarà els fluxos de trànsit, les necessitats de creixement dels polígons i fins i tot ampliarà el focus i no se centrarà només en aquest corredor sinó també amb el de la C-12 per on discorre part del trànsit entre Lleida i Balaguer. En resum, ja tenim un altre estudi en marxa que costarà mig milió d’euros. Però per què? Per decidir que encara no és hora de decidir? Ja els dic.

Què faria jo amb mig milió d’euros? Pel cap baix tapar clots de carreteres i enquitranar els quilòmetres que calgui. Tindria més sentit això que encarregar un altre estudi d’una obra que el territori té molt clar que s’ha de fer sí o sí.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12