El robatori d’un conjunt de joies “d’un valor patrimonial i històric incalculable” al Museu del Louvre aquest diumenge al matí es va dur a terme en només set minuts per un grup de quatre lladres “professionals”, però que van perdre una part del botí en la fugida.
Aquest és el relat ofert pels ministres francesos de l’Interior, Laurent Núñez, i de Cultura, Rachida Dati, que van acudir poc després dels fets al museu amb més visitants del món –8,7 milions l’any passat–, que va haver de tancar excepcionalment durant tot el dia, cosa que va pertorbar el programa per a milers de turistes.
La fiscal de París, Laure Beccuau, responsable de la investigació, va explicar que tot va passar a les 09.30 del matí hora local, quan el comando va arribar pel flanc sud del museu, el que dóna al riu Sena, en dues motos i en un camió amb un muntacàrregues.
Van entrar a la galeria Apol·lo després d’haver fet una bretxa al vidre d’una finestra. Els lladres es van endur una diadema de la reina Maria Amelia i de la reina Hortènsia; un collaret del conjunt de safir de les mateixes reines; un pendent del mateix conjunt; un collaret de maragdes de la reina Maria Lluïsa; un parell de pendents de maragda de María Luisa; un colofó; una diadema de l’emperadriu Eugènia; i un colofó de la mateixa emperadriu.
En la fugida, però, el comando de lladres va perdre la corona de l’emperadriu Eugenia de Montijo, l’esposa espanyola de l’emperador Napoleó III (1852-1870), la qual va resultar danyada.














