Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Quarta Jornada de l’INspiracy Lleida per impulsar vocacions científiques entre l’estudiantat de batxillerat de Ponent

Prop de 300 alumnes estan inscrits a l’activitat per escoltar diverses xerrades relacionades amb la medicina, la tecnologia i la investigació

La jornada tindrà com a protagonista a la lleidatana, Martina Castells i Ballespí, primera doctora en medicina de l’Estat espanyol

ARTICLES - ZONA 2

Per quart any consecutiu, l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida) presenta INspiracy Lleida, una jornada dedicada a difondre la recerca local i a estimular l’interès per la investigació entre l’alumnat de primer de batxillerat de la demarcació de Ponent. Aquest esdeveniment, que se celebrarà el dijous 3 d’abril a l’Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera (Campus de Cappont de la Universitat de Lleida), estarà disponible tant en format presencial com en línia a través del canal de YouTube BCNspiracy.

Prop de 300 estudiants d’instituts de la demarcació ja s’han inscrit a la jornada que compta amb la col·laboració de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida i està sota la coordinació de l’equip de BCNspiracy i l’associació de divulgació científica ‘Hablando de Ciencia’, que des del 2018 organitzen a Barcelona aquest esdeveniment per fomentar la passió per la ciència entre els estudiants de batxillerat. A més, el finançament d’aquesta jornada és possible gràcies a la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) – Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades.

INspiracy Lleida continua apostant per la divulgació científica innovadora i diversa. En aquesta quarta edició, l’esdeveniment posarà el focus en la lleidatana Martina Castells i Ballespí, primera doctora en medicina de Catalunya i l’Estat espanyol, i seguirà reivindicant biografies de la ciència diversa i inclusiva, com en altres edicions.

La jornada començarà a les 9:30 hores amb la benvinguda per part de la vicerectora de Transferència del Coneixement de la UdL, Olga Martín Belloso i el director de l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida, Diego Arango del Corro. Tot seguit tindran lloc les conferències divulgatives de l’àmbit de la recerca:

  • La importància d’un sòl sa per al planeta i els seus habitants. Georgina Alins, Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA).
  • Les lletres són ciència i les dones ho demostren. Sheila Queralt, Laboratorio SQ-Lingüistas Forenses i Universitat de Vic -Universitat de la Catalunya Central (UVic-UCC).
  • La producció lletera en estat d’emergència. Roger Palacín, veterinari per la Universitat de Lleida (UdL).
  • Cap a l’eliminació del càncer de cèrvix. Joan Valls Marsal, Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida).
  • Hidroponent: prevenint la deshidratació davant del canvi climàtic a les Terres de Lleida. Cristina Vallés Carvajal, Universitat de Lleida (UdL) i Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida).
  • Comunicació climàtica i comunicació científica innovadora. Andrea Arnal, Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF).
  • Què podem aprendre de la persona més longeva del món? Eloy Santos, Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras (Carreras Research).
  • La bellesa de la química i l’estructura dels materials. Jonny Richardson, University of Edinburgh.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12