Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Puigdemont, des de Waterloo: “Mai no he volgut entregar-me”

L’expresident sosté que la seva tornada va “demostrar que tenim capacitat per entrar i sortir; per desafiar un estat repressor”

FOTO_ Nico Tomás (ACN) Carles Puigdemont, entrevistat aquest dissabte a Waterloo

ARTICLES - ZONA 2

Carles Puigdemont defensa que va fugir després de la reaparició a l’Arc de Triomf de Barcelona aquest dijous pels “costos enormes” que hauria representat la seva detenció per ser lliurat a les autoritats judicials espanyoles.
En un vídeo difós a les xarxes i una entrevista a TV3, va reiterar que ha tornat a la Casa de la República de Waterloo (Bèlgica) i va assenyalar que el pla per a desaparèixer estava “preparat” en cas que no pogués accedir al Parlament per al debat d’investidura de Salvador Illa.
Puigdemont defensa que “volia ser al Parlament per a ser present a la sessió” d’investidura i “poder exercir el meu dret a parlar i el meu dret a votar”. No obstant això, afegeix que “des de primera hora del matí va quedar clar que el Departament d’Interior havia organitzat un dispositiu policial per impedir-me entrar al Parc de la Ciutadella i que pogués exercir els meus drets fonamentals”.
“Mai no he volgut entregar-me a una autoritat judicial que ni és competent per a perseguir-nos, ni té gens d’interès a fer justícia. Allò que pretén és fer política”, va afirmar.
D’altra banda, Carles Puigdemont també admet que “no podia imaginar que en aquesta estratègica de rebel·lió comptarien amb la col·laboració, de vegades entusiasta, d’un Govern de Catalunya al qual ja se li havia acabat el temps”. Va posar el focus especialment en les càrregues policials als entorns del parc de la Ciutadella i les detencions de mossos que l’acompanyaven, que ha qualificat de “repressió ferotge” i “acarnissament” amb voluntat de “venjança”.
Carles Puigdemont sosté que amb la seva tornada a Catalunya s’ha demostrat que tenen “capacitat per entrar i per sortir” i “per a desafiar un estat repressor”, va assenyalar a TV3.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12