Els últims dies, els cada vegada més intensos bombardejos d’Israel contra la ciutat de Gaza, en el marc de l’expansió de les seves operacions a la capital, van disparar el nombre de morts fins a septuplicar-los, segons les dades compartides pel Ministeri de Sanitat gazatí.
En els últims quatre dies els atacs aeris s’han fet cada vegada més intensos a la capital, fet que corroboren els números de Sanitat: 13 morts el 9 d’agost, 23 el dia 10, 40 el dia 11 i 88 ahir, dimarts, dia en què l’Exèrcit assegura que va començar a operar al barri de Zeitún.
Ahir, el cap de l’Estat Major d’Israel, Eyal Zamir, va aprovar el marc de les properes operacions de l’Exèrcit a Gaza (que inclou les recents actuacions a Zeitún), després que el gabinet de seguretat israelià donés llum verda divendres a l’expansió de l’ofensiva a Gaza cap als “dos últims bastions” del centre i sud de la Franja.
Mentre, el grup islamista palestí Hamàs “va mostrar flexibilitat” respecte a la presència d’una força àrab i internacional a Gaza en el context d’un acord global per posar fi a la guerra, així com al futur de l’administració de la Franja.
L’informant va elogiar l’“entesa” i “l’atmosfera positiva” en les converses que una delegació de la formació palestina manté des de dimarts al Caire sobre una nova proposta per a l’alto el foc amb Israel.
En aquest sentit, una delegació de Hamàs va traslladar ahir en una reunió al Caire al cap de la Intel·ligència egípcia, Hassan Raixad, el seu desig de “reprendre ràpidament” les negociacions per assolir un acord d’alto el foc a Gaza,














