La Fundació Mobilitat Sostenible i Segura (FMSS) va presentar ahir l’estudi ‘Full de ruta del desenvolupament del ferrocarril a Catalunya’, un informe “ambiciós” per a aconseguir el milió de passatgers diaris del tren l’any 2035. En el cas de Ponent, aquest estudi proposa activar un servei regional entre Lleida i Figueres sobre la via d’alta velocitat amb noves parades als municipis de Vilafranca, el Prat i l’aeroport de Girona, a més de les dues de Barcelona. Entre els objectius que es marca la Fundació Mobilitat Sostenible es troba estendre el ferrocarril a la resta de Catalunya, reduir el temps de viatge a Barcelona i millorar el servei de llarg recorregut amb Europa, segons va assenyalar ahir el seu president, Pau Noy, qui també va afirmar que per aconseguir el milió de passatgers diaris del tren d’aquí a una dècada, caldria implementar el bitllet únic.
En aquest sentit, va suggerir “aprofitar la tecnologia” que hi ha actualment amb la T-Mobilitat i “integrar tots els títols”. El preu dels abonaments per al transport públic, va apostar, perquè fossin mensuals, trimestrals i anuals amb un preu o bé de 40 euros mensuals o de 400 a l’any. Els autors de l’informe esperen trobar-se amb els responsables tècnics del Departament de Territori i del Ministeri de Transports i ajuntaments per fer arribar la seva proposta.