Un total de 1.672.869 pensions a Catalunya (95.759 dels quals són de la demarcació de Lleida) es veuran compensades des d’aquest dimecres amb una paga única addicional de 22,8 milions per la desviació que van experimentar els preus el 2018, un 0,1% per sobre del 1,6% previst en els pressupostos generals de l’Estat per a 2018.
L’import d’aquesta paga per a una pensió mitjana serà de 13 euros, l’equivalent al 0,1 de desviació dels preus, i el seu abonament garanteix el manteniment del poder adquisitiu de les prestacions, ha informat en un comunicat la delegació del Govern a Catalunya .
En concret, aquesta compensació s’ha aplicat a les pensions de jubilació, incapacitat, viduïtat i orfandat, així com a pensions mínimes en totes les seves modalitats, les d’Assegurança Obligatòria de Vellesa i Invalidesa (SOVI) i no contributives.
Aquest any, a més, el Govern ha estès aquest abonament addicional a 27.122 famílies catalanes en concepte de prestació per fill a càrrec, major de 18 anys i amb discapacitat igual o superior al 65%.
En aquest cas, s’ha dedicat un pressupost de 151.759,30 euros per garantir el poder adquisitiu d’aquestes prestacions.
Per tant, els pensionistes reben aquest dimecres en els seus comptes aquest abonament addicional, que es realitza de manera independent i amb anterioritat a l’abonament ordinari de la pensió mensual de febrer, i que correspon a la desena de diferència aplicada a la seva pensió i multiplicada per 14 pagues.
Per províncies, aquesta paga única l’han de percebre un total de 1.261.266 pensions a Barcelona, ??152.656 a Girona, 95.759 a Lleida i 163.188 a Tarragona, on es destinaran 17,78, 1,8, 1,1 i 2 milions d’euros a aquesta partida, respectivament.
En el conjunt d’Espanya, aquesta decisió repercutirà en més de 9,3 milions de pensions (9.373.892) i 194.393 prestacions familiars per fill a càrrec, major de 18 anys i discapacitat igual o superior al 65%.
El pressupost total destinat a les dues compensacions puja a 124.400.000 d’euros.