El Congrés dels Diputats contestarà al jutge de Madrid que investiga la denúncia contra l’exportaveu de Sumar a la cambra Íñigo Errejón que aquest ja no és diputat.
L’actriu Elisa Mouliaá va presentar dijous passat davant la Unitat d’Atenció a la Família i Dona (UFAM) una denúncia contra Errejón en què detallava tres agressions sexuals. Després de remetre la policia la denúncia als jutjats de Plaça de Castella, el jutge va sol·licitar informació al Congrés sobre si Errejón és diputat de la Cambra.
MÁS MADRID
D’altra banda, la ministra de Sanitat i líder de Más Madrid, Mónica García, va reconèixer ahir que coneixien que Íñigo Errejón tenia “problemes personals” però pensaven que eren “d’una altra índole”, per això li van recomanar ajuda psicològica, encara que va afirmar que si haguessin sabut que era “un agressor no haurien recomanat ajuda”, haurien “anat a la comissaria”.
García ha fer una compareixença amb les portaveus de l’Assemblea regional i Ajuntament de Madrid, Manuela Bergerot i Rita Maestre, respectivament. García va defensar que no els correspon entrar als “detalls personals” de la vida d’Errejón però sí que ha reconegut que sabien que tenia “problemes personals” d’”una altra índole”, per la qual cosa van intentar ajudar-lo “diverses persones” . “Ningú, repeteixo, ningú, cap militant, cap càrrec, cap treballador o treballadora de Más Madrid coneixia les terribles acusacions, denúncies d’agressió, de maltractament i de violència sexual que estem coneixent”.
Així, García va assegurar que hi ha moltes persones a “xoc” en descobrir que han compartit “espais amb algú que era una persona completament diferent i que estava acusada de fets horribles”.
Díaz demana “disculpes” per haver actuat massa tard
La líder de Sumar, Yolanda Díaz, va demanar “disculpes” pel fet que, malgrat que ha actuat amb “celeritat i contundència”, la seva formació “ha arribat tard” respecte als actes protagonitzats pel seu exportaveu. Després de reunir el seu grup parlamentari, Díaz va afirmar que malgrat que durant la precampanya el seu equip li va comunicar l’existència d’una denúncia, no va conèixer la “gravetat dels fets” fins dimarts de la setmana passada. “Si hagués tingut coneixement de fets tan greus anteriorment, hauria actuat exactament igual que ho he fet aquesta setmana”, va dir.
Arenillas afirma que va explicar un cas al partit
L’excap de gabinet d’Íñigo Errejón, Loreto Arenillas, va acusar la direcció de Más Madrid de mentir després que el partit afirmés que ella va minimitzar una agressió de l’exportaveu parlamentari de Sumar denunciada a les xarxes socials el 2023, i d’abús d’autoritat per exigir-li la seva acta de diputada a l’Assemblea de Madrid. En un nou missatge a X, Arenillas manté que va informar la direcció de la denúncia d’agressió contra Errejón que es va publicar a les xarxes socials el 2023.
Podem diu que Díaz coneixia una denúncia
El portaveu de Podem, Pablo Fernández, va assegurar ahir que el juny del 2023 la formació estada va informar la llavors líder de Sumar, Yolanda Díaz, de l’existència d’una denúncia d’una dona contra Íñigo Errejón per tocaments no consentits en un festival de música a Castelló.