La secretària de l’Associació Amics de la Seu Vella de Lleida, Francesca Agustí, actuant com a secretària dels jurats dels premis que hi mancaven per a ser atorgats, va comunicar formalment els veredictes assolits el passat dia 6 d’octubre.
El jurat del premi de Fotografia Seu Vella 2023, format per Antonio Galeote, guanyador de l’any passat, Joan Mestre, Josep Ignasi Rodríguez, Eloy Sarrat i Jordi Mestre, com a president, van concedir el primer premi, dotat amb 300 euros, a la foto Ponç de Vilamur, de Ramon I. Canyelles, d’Hospitalet de Llobregat, i el segon, dotat amb 150 euros, a Nit de Lluna, de Josep M. Baró, de Lleida. Així mateix, el jurat del premi de Poesia Seu Vella 2023, format per Eva Peiró, Raquel Torres, Àngels Grau, Maria José Ventura i Anabel Bernadó, com a presidenta, van decidir concedir el primer premi, dotat amb 300 euros, al poema Atalaia d’horitzó, de Jesús García Boadella, de Lleida, i el segon fou declarat desert.
En aquest sentit, cal esmentar que la participació quantitativament va ser discreta, però en aquesta ocasió sí que va haver-hi lleidatans que van voler participar en els premis que anualment concedeix l’Associació Amics de la Seu Vella per potenciar els valors singulars de l’emblemàtic conjunt monumental.