Els departaments de Cultura i d’Educació i Formació Profesional de la Generalitat de Catalunya van reunir ahir a Lleida representants institucionals d’una desena de municipis de les comarques de Ponent en una jornada de treball centrada en la vinculació entre cultura i educació com a política pública transformadora. La trobada va posar de relleu el paper clau dels ajuntaments en la construcció d’una estratègia compartida entre cultura i educació per fer front als reptes socials i educatius amb mirades transversals i polítiques públiques de proximitat.
Durant la sessió, es va presentar el treball conjunt impulsat a Lleida entre les regidories de Cultura i Educació, que ha permès crear un grup de treball interdepartamental i iniciar l’elaboració del Pla Municipal de Cultura i Educació. Aquest pla definirà les línies d’acció per integrar millor la cultura en la vida educativa de la ciutat i promoure la participació cultural com a eina de cohesió social i benestar.
Els directors territorials de Cultura i Educació, Montse Parra i Ruben Mansilla, van destacar la necessitat de consolidar espais de cooperació estable entre escoles, equipaments culturals i administracions locals per avançar cap a una educació més integral i una cultura més accessible.
La jornada també va comptar amb les experiències dels ajuntaments d’Olot i el Prat de Llobregat, així com amb la participació d’alcaldes, regidors i tècnics de municipis com les Borges Blanques, Tàrrega o Agramunt, entre altres. La Generalitat, en un comunicat, va expressar que amb aquesta iniciativa, el Govern “reafirma el seu compromís amb un model territorial que situï la cultura i l’educació com a pilars essencials de transformació social, igualtat d’oportunitats i desenvolupament d’una ciutadania crítica i activa”.














