Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Plega per motius “professionals” la cap de files de JxCat a Balaguer

Gemma Trilla diu que no li permeten dur a terme “amb la dedicació que cal” l’encàrrec de les urnes

Trilla, al mig, amb els edils de Junts (JxCat)

ARTICLES - ZONA 2

Gemma Trilla, cap de llista de JxCat a Balaguer i cap de l’oposició, deixa l’acta de regidora per “motius professionals”, segons va anunciar ahir en un comunicat. La renúncia de Trilla coincideix amb el temps amb el tanteig que farà el partit per explorar possibles acords amb Treballem per Balaguer, la formació que integren els exregidors que van trencar amb el partit un any abans de les passades municipals per discrepàncies amb com s’havia fet l’elecció de la candidata (tal com va avançar LA MAÑANA fa una setmana).

Trilla explica en un comunicat que la seva és “una decisió meditada” que respon a “compromisos professionals”. Afirma que aquesta tasca professional no li permet “dur a terme amb la dedicació que cal l’encàrrec que els balaguerins i les balaguerines” li van encomanar. La cap de llista de JxCat afirma que ha estat “un honor immens i una experiència enriquidora” aquesta etapa  que ha viscut amb “vocació de servei”. Afirma que la política municipal l’entèn com “una qüestió humana, social i comunitària” que passa  per servir tothom “pel futur compartit de tota la ciutat”. En la seva renúncia, Trilla expressa el seu “agraïment” a tota la corporació municipal, govern i oposició, “per la feina feta” malgrat les “diferències polítiques”. Agraeix també als votants de JxBalaguer i a tota la candidatura “el suport i la confiança” demostrada en aquests anys i conclou que seguirà “compromesa amb la cultura i la llengua catalana, amb el país, la seva gent i Balaguer”.

CONVERSES AMB TREBALLEM

Tal com va avançar LA MAÑANA, JxCat va acordar fa uns dies explorar possibles vies de col·laboració de cara a les municipals amb Treballem per Balaguer, el partit que es va fundar el 2023 després que els tres regidors que s’havien presentat amb la marca de JxBalaguer abandonessin les sigles per discrepàncies amb la forma com el partit havia gestionat l’elecció de Gemma Trilla. Treballem per Balaguer, liderat per Guifré Ricard, va treure tres regidors el 2023 i JxCat tres mes. Treballem, formació independent vinculada a Pacte Local, la marca de l’extint PDeCAT, va pactar amb el PSC però fa dos mesos va deixar el govern al considerar que no es complia l’acordat.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)