‘Perfect days’, la nova proposta del director Wim Wenders, arriba aquest divendres a la gran pantalla. El film, candidat del Japó als Oscars, narra la història d’en Hiramaya, un home que busca la felicitat a través de la senzillesa de la seva vida. També s’estrena el remake de ‘Chicas malas’, aquesta vegada en format musical, però mantenint els personatges originals. En català destaca la pel·lícula ‘Thabo i el cas del rinoceront’. Pel que fa a les plataformes Movistar Plus+ i HBO Max estrenen de forma simultània el 15 de gener ‘True Detective: Noche polar’. Disney+ amplia l’univers Marvel amb la nova sèrie ‘Echo’ a partir d’aquest dimecres 10 de gener.
‘Perfect days’
‘Perfect days’ és la pel·lícula que representa Japó als Oscars d’enguany sota la direcció de Wim Wenders. La seva història gira al voltant de la vida d’en Hiramaya – interpretat per Koji Yakusho- , un home plenament satisfet amb la seva feina com a netejador de lavabos a Tokio, que gaudeix també de les seves passions: la música i els llibres. Malgrat tot, una serie d’esdeveniments inesperats li revelaran diversos aspectes del seu passat, així com la raó per la qual la senzillesa de la seva vida quotidiana li aporta tanta felicitat.
‘Chicas malas’
Dirigida per Samantha Jayne amb el guió de Tina Frey arriba una nova versió de ‘Chicas malas’, la icònica pel·lícula del 2004 protagonitzada llavors per Lindsay Lohan. Aquesta vegada, en un format musical, el film dona vida a personatges com Cady Heron, Regina George o Aaron Samuels. La trama gira al voltant de l’arribada de Heron a un nou institut, on juntament amb els seus amics marginats Janis i Damian buscaran destronar George, que governa aquesta jungla adolescent.
‘Beekeeper: El Protector’
Protagonitzada per Jason Statham juntament amb Emmy Raver-Lampman, Josh Hutcherson o Bobby Naderi, entre d’altres, ressegueix la vida de l’Adam Clay, un home que, a primera vista, sembla dedicar-se a l’apicultura. Quan a la seva veïna li roben tots els diners i ella se suïcida, la feina passa a un segon pla i la venjança es converteix en l’únic objectiu d’en Clay. La pel·lícula està dirigida per David Ayer.
‘Valle de sombras’
El film narra la història d’en Quique, la Clara i el petit Lucas, que gaudeixen de les seves primeres vacances junts al nord de la Índia. Una nit, dormint al ras durant una tempesta, pateixen l’atac d’uns bandits. Hores després, en Quique és rescatat per un nadiu i traslladat a un remot llogaret aïllat a les muntanyes. Allà, incomunicat i sense possibilitat de tornar a la civilització, haurà d’esperar l’arribada de l’hivern, que permetrà la formació de l’única via de sortida: el riu. Salvador Calvo dirigeix el film.
‘Thabo i el cas del rinoceront’
Doblada en català, la pel·lícula tracta sobre en Thabo, un nen d’onze anys que es vol convertir en un detectiu privat com els protagonistes dels seus films preferits. Mentrestant al petit poblat de Hlatikulu, a la sabana més pacífica, les coses es compliquen quan un rinoceront apareix assassinat al poble del costat. En Thabo haurà d’emprendre una investigació per esbrinar qui han estat els culpables.
‘Honeymoon’
Amb Nathalie Poza, Javier Gutiérrez i María Vázquez entre el repartiment, el film se centra en l’Eva i en Carlos, un matrimoni que s’està a punt de trencar. Com que ja no els uneix res, una circumstància inesperada els porta a emprendre un viatge per carretera amb la finalitat d’aconseguir uns diners que els ajudin a fer net d’una situació que els ha canviat la vida.
‘Palacio Estilistas’
Protagonitzada per Goya Toledo, Pastora Vega, Alex Pedal i Julia Fernández, entre d’altres, el film narra la vida de la Juana, que als seus quaranta anys s’ha cansat de treballar de perruquera. Per casualitat, descobreix que uns clients han comès un delicte i decideix fer-los xantatge. Però aquests tenen uns altres plans, que inclouen un casament per encobrir la situació culpant el nuvi.
‘El rapto’
Dirigida per Marco Bellocchio, la història es desenvolupa al barri jueu de Bolonya l’any 1858. Els soldats del Papa apareixen a casa dels Mortara per segrestar el seu fill de set anys, l’Edgardo. La pel·lícula segueix la lluita de la família per tractar de recuperar al seu fill davant aquesta acció de l’Església Catòlica.
‘La memoria infinita’
Després de 20 anys de relació, el periodista i escriptor xilè, Augusto Góngora i l’actriu Paulina Urrutia es casen. Quan a ell li diagnostiquen Alzheimer el 2014, la seva dona comença a gravar en video moments quotidians i documentar l’avançament de la malaltia del seu marit. El documental està dirigit per Maite Alberdi.
La quarta temporada de True Detective a Movistar Plus+
El 15 de gener arriba a Movistar Plus+ la quarta temporada la popular sèrie protagonitzada per Jodie Foster, aquesta vegada amb el títol ‘True Detective: Noche polar’. Quan la llarga nit d’hivern arriba a Ennis, Alaska, els vuit homes que operen a l’Estació d’Investigació Àrtica Tsalal desapareixen sense deixar rastre. Per resoldre el cas, les detectius Liz Danvers i Evangeline Navarro hauran d’enfrontar-se a la foscor que porten a dins.
El 16 de gener la plataforma estrena el documental ‘La guerra del hachís’, dividit en dos episodis, que repassa tots els aspectes relacionats amb una de les drogues més consumides a l’estat espanyol. D’altra banda, a partir del 13 de gener es podrà veure el documental ‘Cristina García Rodero. La mirada oculta’, que explora la figura de la cèlebre fotògrafa.
Una nova entrega del cas de Natalia Grace a HBO Max
La plataforma estrena el 12 de gener una nova entrega que gira al voltant del cas de Natalia Grace. ‘El curioso caso de Natalia Grace: su verdad’ se centra en la versió de Grace envers les acusacions dels seus pares adoptius Michael i Kristine Barnett. Dividida en sis episodis, repassa la història de l’adopció amb proves, imatges inèdites i testimonis, que obren la porta a noves teories.
Paral·lelament, el mateix dia que s’estrena a Movistar Plus+, arriba a HBO Max la nova temporada de True Detective, també el 15 de gener.
Amazon Prime Video aborda la historia de Serrines
Amazon Prime Video ofereix a partir del 12 de gener ‘Serrines, madera de actor’, una comèdia que aborda la història de Serrines – Antonio Resines – intèrpret veterà que ha gaudit de glòria a la seva carrera gràcies a la seva aparició a la popular sèrie ‘Los Tocino’. Anys després la seva principal aspiració és guanyar-se la crítica i el prestigi, tant en la indústria de l’entreteniment, com els dels seus companys de professió.
D’altra banda, el mateix dia arriba a la plataforma ‘Role Play’, dirigida per Thomas Vincent amb una història que gira al voltant d’una parella casada. La seva vida dona un gir quan, de sobte, surten a la llum diversos secrets del passat. Kaley Cuoco, David Oyelowo, Connie Nielsen i Bill Nighy formen part del repartiment.
Apple TV + estrena un nou thriller criminal
Apple TV+ estrena el 12 de gener una nova sèrie de thriller criminal que porta per títol ‘Historial delictivo’ i que compta amb vuit episodis. Protagonitzada per Peter Capaldi i Laurence Olivier, explica l’estira i arronsa de dos detectius que porten un famós cas d’assassinat. La sèrie farà el debut amb dos episodis i n’estrenarà un de nou cada divendres.
La sèrie ‘El chico que se comió el universo’ a Netflix
L’11 de gener Netflix estrena ‘El chico que se comió el universo’, una sèrie que explica la història d’un nen precoç submergit en una odissea d’amor, tràfic de drogues i redempció. La sèrie compta amb Travis Fimmel, Phoebe Tonkin i Simon Baker, entre el repartiment.
El dia abans arriba la segona entrega de ‘Break Point’, un documental que segueix els millors tenistes del món i que fixen la mirada en l’esgotadora temporada del Grand Slam 2023.
La plataforma també incorpora ‘Una sopa para morirse’, una ficció índia que es mou entre el thriller i la comèdia, i ‘Sonic Prime’, una sèrie d’animació que arriba a la seva tercera temporada, protagonitzada pel personatge més famós dels videojocs de Sega. També s’estrena la sèrie ‘Forst’, que narra com un inspector i una periodista investiguen uns assassinats. Totes dues disponibles a partir d’aquest dijous.
El documental ‘20 días en Mariúpol’ a Filmin
El 12 de gener Filmin estrena el documental ’20 días en Mariúpol’, en el qual Mstyslav Chernov trasllada l’espectador a la primera línia de la guerra entre Rússia i Ucraïna. El 16 de gener, d’altra banda, arriba la tercera temporada del thriller criminal nòrdic ‘Cara a cara’. Lars Mikkelsen agafa el relleu de la trama i protagonitza vuit episodis nous d’aquesta sèrie, en cada entrega oferirà noves pistes sobre el cas que haurà de resoldre.
Finalment, el 15 de gener s’estrena el documental ‘Pauline Kael: El arte de la crítica’, una proposta biogràfica que posa el focus en la crítica més poderosa i divisiva del segle XX.
L’univers de Marvel s’expandeix amb la sèrie ‘Echo’
L’univers de Malvel desembarca avui a Disney+ amb una nova sèrie: ‘Echo’. La proposta – de caire més adult – posa el focus en el personatge de la Maya Lopez (Alaqua Cox) i la seva fugida de l’imperi del crim de Wilson Fisk. Quan el viatge la trasllada fins la seva llar, haurà d’afrontar al seu llegat i la seva família.
El 12 de gener també arriba ‘Bluey’, una sèrie sobre una inesgotable gosseta que converteix la vida quotidiana de la seva família en tota una aventura.
Deu documentals sobre ciència aterren a CaixaForum+
L’11 de gener aterra a CaixaForum+ una selecció de 10 llargmetratges documentals centrats en temàtiques relacionades amb la ciència, el cos humà o l’ecologia, i que conformen el programa ‘Docs & Ciència’, dut a terme gràcies a la col·laboració amb el festival DocsBarcelona.
En la selecció s’inclouen llargmetratges documentals contemporanis – realitzats entre el 2019 i el 2022 – que aborden qüestions molt diverses. ‘Artificial Immortality’, ‘Earth’, o ‘De humani corporis fabrica’ són algunes de les propostes.