El Jutjat de Primera Instància número 6 (mercantil) de Lleida ha perdonat un deute de 193.193 euros al propietari d’un centre sanitari del Segrià qui, a causa de la baixada de vendes i clients durant la pandèmia, no va poder fer front a les obligacions adquirides per contracte de franquícia amb una coneguda marca, ni al pagament dels préstecs que havia sol·licitat per al negoci. D’aquesta manera, mitjançant el corresponent acte, el jutge aplica al client de Bergadà Associats la Llei de la Segona Oportunitat mitjançant la qual li ha exonerat del passiu insatisfet.
Quant als fets, després d’invertir una gran quantitat de diners en un primer centre sanitari, va prendre la decisió d’obrir les portes del negoci en una ciutat del Segrià. “Sabia que era un risc, però veia més possibilitats de creixement i augment d’ingressos, ja que podia arribar a més clients”, recorda. Així mateix, havia signat un contracte de franquícia amb una coneguda marca mitjançant el qual s’establia que cada mes s’obligava a efectuar unes compres mínimes d’ulleres per un import elevat.
Desafortunadament, poc temps després de l’obertura, l’any 2019 l’establiment va sofrir les conseqüències de la pandèmia. “D’una banda se m’estava acumulant l’estoc, perquè no hi havia vendes, i per un altre, el fet que no estigués en un lloc cèntric també feia que es reduís el nombre de clients. Això va provocar que no pogués complir amb el que exigia el contracte signat”, explica l’home.
De fet, després de les exigències del contracte, va remenar en nombroses ocasions resoldre el contracte, però aquesta resolució portava aparellada una indemnització de més de 15.000 euros més tot el que no havia pogut pagar fins a aquest moment. Fins i tot, “vaig anar a les oficines centrals de Madrid per a tenir una reunió amb els responsables, però no van voler renegociar el contracte que tenia”.
Davant aquesta situació, va prendre la decisió de desentendre’s amb la franquícia per a poder sobreviure, la qual cosa conseqüentment li va generar un important deute. A això va caldre sumar tots els crèdits que fins a la data havia anat pagant, però desbordat pels deutes tampoc va poder atendre’ls en convertir-se en inassumibles. “En el seu moment vaig pensar que sol·licitar préstecs ràpids i targetes com els que s’anuncien en televisió seria una solució per a tirar endavant, però estava equivocat, ja que els interessos eren desorbitats. De fet, les crides dels bancs per a pressionar-me van ser constants i ho estava passant molt malament, ja que el deute s’havia fet cada vegada més gran, com si es tractés d’una bola de neu que no para de rodar i créixer”, exposa.
Va ser el mes de juny passat quan va escoltar i va llegir per primera vegada sobre la Llei de la Segona Oportunitat i, al seu torn, va conèixer a Bergadà Associats.
La bona notícia va arribar recentment, transcorreguts uns sis mesos des que s’iniciés el procediment, quan el jutge emetia el corresponent acte mitjançant el qual li exonerava del passiu insatisfet gràcies a la Llei de la Segona Oportunitat.