El convent de Sant Bartomeu de Bellpuig tornarà a convertir-se aquest estiu en escenari de creació contemporània amb una nova proposta musical i artística organitzada per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural amb la col·laboració de l’Ajuntament de Bellpuig. Serà el diumenge 5 de juliol a les vuit del vespre amb ‘Reflectir’, un espectacle de la percussionista i creadora interdisciplinària Núria Andorrà i el dissenyador de so Roc Mateu, que planteja una “experiència sonora immersiva, viva i profundament vinculada a l’espai on es desplega”.
‘Reflectir’ és el quart solo de Núria Andorrà, però en aquesta ocasió la peça es transforma en un duo amb Roc Mateu, responsable d’un dispositiu de so immersiu en temps real que expandeix l’univers percussiu de l’artista i converteix l’escolta en una vivència sensorial completa. L’obra, estrenada com a encàrrec del Festival Grec de Barcelona 2025 i la Fundació Joan Miró, parteix de la idea del reflex com a fenomen físic, emocional i perceptiu i proposa un joc entre el dins i el fora, entre el cos i el món, entre allò que es veu i allò que només és present. A escena, planxes metàl·liques, superfícies sensibles, objectes orgànics, textures sonores i materials que vibren construeixen un paisatge canviant on el so, la llum i el gest es multipliquen. La percussió d’Andorrà dialoga amb la intervenció sonora en directe de Mateu, que escolta, interpreta i reacciona al que passa.














