Una de les decisions transcendents per a l’escriptor, artista, dramaturg, cineasta i, com no, periodista, és posar títol a la novel·la, quadre, teatre, film i notícia. ¡Què dir dels titulars en primera pàgina! Són indicatius de quan la Informació es converteix en Opinió. És el moment de col·locar la carnada a l’ham i pescar clientela. Quant el cinema, el títol és el principi de tota pel·lícula. Operació de màrqueting quan es canvien els títols originals: ‘12 Angry Man‘ (Dotze homes cabrejats) per ‘Doce hombres sin piedad’, ‘All About Eve’ (Tot sobre Eva) per ‘Eva al desnudo’, ‘Some Like It Hot’ (A alguns els agrada cremar-se) per ‘Con faldas y a lo loco’, ‘High Noon’ (Migdia) per ‘Solo ante el peligro’, ‘The Fearless Vampire Killers’ (Els intrèpids vampirs assassins) per ‘El baile de los vampiros’. L’operació respon al desig de potenciar el morbo i la salivació condicionant el contingut que, després, igual no el trobes enlloc. L’Oficina de Defensa del Consumidor potser hauria de fiscalitzar els possibles fraus. És com si comprem xocolata ‘bitter’ i resulta ser de llet, un ibèric pota negra i tot just és de granja. A propòsit dels resultats de les eleccions polítiques d’aquest diumenge, és ocasió magnífica per comprovar la justícia dels titulars, tot contrastant-los. Els títols, com els titulars, els arma el Diable.