La plaça de la Paeria es va omplir de gom a gom ahir al matí per viure un dels actes més destacats de les Festes de Tardor 2025: la diada castellera de Sant Miquel. Hi van participar els Capgrossos de Mataró, la Colla Vella dels Xiquets de Valls i els Nens del Vendrell, al costat dels amfitrions, els Castellers de Lleida.
La colla local va fer història amb una actuació on van descarregar el primer 7 de 8 de la temporada, que a més era només el segon cop que es veia a la plaça de la Paeria. També van aconseguir un 3 de 8, castell que no aixecaven des del 2017, i van completar un 4 de 8. Entre les altres colles, el moment més espectacular va arribar amb el 5 de 9 amb folre de la Colla Vella dels Xiquets de Valls, un castell que no es veia en aquest espai des de fa sis anys. La diada es va tancar amb tres pilars de 5 simultanis i els habituals pilars de 4 al balcó. Els actes van començar abans amb un reconeixement on es va descobrir una placa commemorativa a la plaça, en record del primer 7 de 8 descarregat l’any passat.
Música i cultura
Lleida també es va despertar al ritme dels Trabucaires dels Trons, que van omplir els carrers amb la tradicional galejada. La jornada festiva va començar amb esport: la Cursa de Sant Miquel va celebrar la seva 11a edició amb 400 atletes que van sortir de l’avinguda del Pla d’Urgell, a la Bordeta, per recórrer 5 o 10 quilòmetres segons la modalitat escollida. El matí també va portar l’activitat al riu. Al Parc de la Mitjana, el Club Nàutic Lleida va donar el tret de sortida a la XXXIV edició de l’Ascens i descens de la Mitjana. Clubs vinguts de tot Catalunya i l’Aragó. A la Panera, PonentCirc va oferir un taller de tècniques aèries, malabars, acrosport, aeroioga i equilibris.
A la tarda, la programació va continuar amb música en directe a la plaça Font dels Tritons, amb Gaby Gomez i Abel Purroy. El carrer Cavallers va vibrar amb la 7a edició del Festival Cultura Urbana, que va donar veu als grups locals.