Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

París, Berlín i Londres, disposats a atacar l’Iran en defensa dels seus interessos

La UE adverteix que l’Orient Mitjà tindria “molt a perdre” amb una guerra i li exigeix ​​“moderació”

FOTO_ EPA El president francès, Emmanuel Macron, ahir en una reunió de defensa

ARTICLES - ZONA 2

França, el Regne Unit i Alemanya, que formen l’anomenat bloc E3, van avisar ahir que consideraran prendre mesures per destruir la capacitat de l’Iran de llançar míssils i drons per defensar els seus interessos i els dels seus aliats a l’Orient Mitjà, qüestió en què col·laboraran amb els EUA.
“Hem acordat col·laborar amb els Estats Units i els aliats de la regió en aquesta qüestió”, van afegir en una declaració conjunta. Els líders dels tres països –Emmanuel Macron, Friedrich Merz i Keir Starmer– van condemnar els atacs “indiscriminats i desproporcionats” amb míssils llançats per Teheran a altres països, “inclosos aquells que no van estar involucrats en les operacions militars inicials dels Estats Units i Israel”.
Per la seva banda, la Unió Europea (UE) va advertir ahir que l’Orient Mitjà “ha de perdre molt” amb una guerra prolongada, i va exigir “màxima moderació”, segons va dir la cap de la seva diplomàcia, Kaja Kallas, després d’una reunió extraordinària dels ministres d’Exteriors. Després de reiterar que la UE ja ha adoptat “àmplies sancions” contra l’Iran, el comunicat va afegir que continuaran “protegint la seguretat i els interessos de la UE, fins i tot mitjançant sancions addicionals”.
També va demanar evitar una escalada que pugui amenaçar a l’àmbit econòmic, i va exigir no interrompre “vies crítiques, com l’estret d’Ormuz”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8