Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Niubó defensa l’equiparació “progressiva” en horaris i plantilles entre pública i concertada en una trobada amb alumnes

La consellera d'Educació reivindica la proposta del departament per "reforçar l'especialitat" a batxillerat

La consellera d'Educació, Esther Niubó, respon preguntes d'alumnes de FEDAC Xarxa de Berga

ARTICLES - ZONA 2

La consellera d’Educació, Esther Niubó, ha defensat que cal “tendir a l’equiparació progressiva” en horaris i plantilles entre els centres públics i els concertats. En una trobada amb alumnes de batxillerat de FEDAC Xarxa de Berga, durant la qual han fet preguntes a la consellera, Niubó ha apuntat que la prioritat és el “reforç i millora dels resultats”, així com el “reforç de l’alumnat que té més dificultats d’aprenentatge”, però ha defensat que també cal “tendir a l’equiparació de les condicions del servei d’educació de Catalunya amb tot el que implica, no només d’hores, sinó d’altres qüestions”. També ha reivindicat la proposta del departament per incrementar les hores de modalitat a batxillerat i “reforçar” així l’especialitat.

Sobre l’increment de les hores de modalitat a batxillerat, Niubó ha defensat que “seria la fórmula per poder reforçar l’especialitat i contingut” que tindrà importància a les proves d’accés a la universitat i ha remarcat que no només és al batxillerat científic, el que ha generat més debat, sinó també a la resta.

Pel que fa als resultats educatius, Niubó ha fet referència a l’acord amb l’OCDE per millorar-los i ha subratllat que aquest és el principal objectiu del departament. Sobre aquesta qüestió, ha insistit que “no hi ha un únic factor” que explica els resultats i ha defensat que la cooperació amb l’OCDE permetrà obtenir més “dades”.

Canvis d’etapa “bruscos”

Niubó ha admès que els canvis d’etapa són “una mica bruscos” i que cal treballar la “coordinació formativa” entre els diferents nivells educatius. També ha indicat que les proves seran cada cop més competencials, tot i remarcar que els centres tenen autonomia competencial.

Preguntada sobre com garantir el benestar de l’alumnat, la consellera d’Educació ha recordat que ja existeix la figura dels coordinadors de coeducació, convivència i benestar (COCOBE). Ara bé, ha assegurat que estan treballant perquè aquesta responsabilitat la deixin d’assumir els docents i se n’encarreguin altres figures, com per exemple educadors socials.

Tecnologia i formació del professorat

Sobre l’ús de la tecnologia als centres, la consellera d’Educació ha dit que cal que l’alumnat sigui “competent en el món digital”, però ha remarcat que en alguns moments podria ser necessari tornar a “qüestions més tradicionals”. En tot cas, ha dit que cal evitar “l’abús” de la tecnologia i sensibilitzar-ne les famílies.

Preguntada pels alumnes sobre la formació del professorat, Niubó ha assegurat que, d’una banda, s’està treballant per veure si cal modificar la formació inicial dels docents i, d’altra banda, amb la formació continuada. Ha afirmat que, després de preguntar al professorat quina formació els seria més útil, ha augmentat un 200% la demanda de formació continuada.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12