El primer ministre israelià, Benjamí Netanyahu, va rebutjar aquest diumenge establir pauses en els combats de Rafah, a l’extem sud de la Franja de Gaza, per permetre l’entrada de més ajuda humanitària, mentre que a Israel va arrencar una altra setmana de protestes per demanar la convocatòria d’eleccions anticipades.
El seu Exèrcit havia anunciat aquestes aturades tot just hores abans per permetre l’ingrés d’ajuda humanitària, que ell va qualificar d’“inacceptables”.
Ahir van arrencar les primeres manifestacions amb el bloqueig de carreteres, i avui seguiran amb una marxa massiva davant el Parlament. Entre les seves demandes hi ha, també, la d’un servei militar igualitari, després que els legisladors israelians accedissin la setmana passada a apuntalar la tradicional exempció militar dels estudiants jueus ultraortodoxos.