El Govern israelià es reunirà aquest divendres per aprovar l’acord d’alto el foc amb Hamàs, després de posposar la votació prevista per ahir, va confirmar un funcionari israelià.
Un alt càrrec del buró polític de Hamàs va assegurar a EFE que totes les disputes sobre el contingut de l’acord “s’havien resolt”.
La notícia arribava després que les autoritats israelianes acusessin el grup islamista d’afegir condicions d’última hora al pacte, anunciat dimecres a la nit per Qatar, un dels principals mediadors juntament amb els Estats Units i Egipte.
Hamàs, per part seva, va negar les acusacions i va dir que Israel estava intentant “crear tensió en un moment crític”. L’acord, molt similar a l’anunciat al maig pel president nord-americà, Joe Biden, preveu l’alliberament gradual dels ostatges israelians que romanen a Gaza a canvi de presos palestins a presons d’Israel.
Ahir al matí, quan estava previst que l’Executiu israelià es reunís per votar la implementació del pacte, l’oficina del primer ministre, Benjamí Netanyahu, va avisar que Hamàs havia “renegat” de parts de l’acord i que estava intentant aconseguir “concessions” al darrer minut.