L’Associació de Productors de l’Horta de Lleida, que agrupa una vintena d’empreses familiars de la zona agrícola de la capital del Segrià, ha editat un catàleg per difondre la seva oferta de proximitat. Onze membres de l’associació apareixen a la primera edició de la guia amb l’objectiu de donar-se a conèixer i apropar els productes de quilòmetre zero a la ciutadania. El president de ProHorta, Francesc Rosselló, ha constatat que els consumidors sovint compren fruites o verdures provinents d’altres indrets, però no la d’aquí. “Cal que la gent es conscienciï que tenim un producte de proximitat i la majoria ecològic. Volem que la gent consumeixi productes de l’Horta”, ha reivindicat. El projecte té la col·laboració de la Diputació de Lleida.
El diputat de Cooperació Municipal, Acció Territorial i Medi Ambient, Fermí Masot, ha destacat l’aposta de la Diputació per donar visibilitat als productes de la terra. “Aquesta és una iniciativa que aposta per la difusió dels nostres productes i la seva comercialització, la promoció de l’Horta de Lleida i un motiu més per estar orgullosos d’on venim i del que som”, ha explicat.
Per la seva banda, Rosselló ha assenyalat que la vintena de productors que treballen a l’Horta de Lleida tenen el relleu garantit. “Tots són empreses familiars, en què no només hi ha els padrins, sinó també els nets, la qual cosa assegura el compromís i el relleu generacional”, ha constatat.
El catàleg conté informació dels productors Aromes de Rosselló, Garreta, Granja Pifarré, Fruites i Calçots Andreu, Fruites i Verdures ‘Del tros a la llar’, Fruita Blanch, Codi 0, Celler de Sanui, l’Oliverar de Sanui, Aragonès Grup i Balué Fruits. De cara al futur, l’associació vol posar en marxa una pàgina web per reforçar les vies de comercialització dels seus productes.