L’Ajuntament de les Borges Blanques organitza la primera edició de BOVI, un concurs-festival que desafia els participants a crear un videoclip en només 24 hores. El certamen es durà a terme el 24 i 25 de maig del 2025.
BOVI neix amb l’objectiu de fomentar la creativitat i el talent audiovisual en l’àmbit del videoclip, especialment en zones rurals, a banda de promocionar la música en directe.
Al darrere d’aquest innovador esdeveniment també hi ha la voluntat de la capital de les Garrigues d’erigir-se en un plató de rodatge i impulsar el municipi com a referent audiovisual en l’àmbit català. Un altre dels objectius és garantir-ne la continuïtat.
Crear un videoclip en 24 hores
Els participants del concurs disposaran de 24 hores per gravar i muntar un videoclip a partir d’una cançó que cedirà la banda de techno rumba Habla de Mí en Presente.
La participació en el festival és gratuïta i està oberta a tothom. Els equips que vulguin prendre-hi part, s’hauran d’inscriure al web del certamen abans del 10 de maig del 2025 i hauran d’estar formats per un mínim de dues persones de les quals una ha de ser major d’edat.
Els equips han de dur el seu propi material de rodatge i muntatge del videoclip. Aquest s’haurà de gravar dins el terme municipal de les Borges Blanques tant a dins del nucli urbà com a l’entorn rural que envolta el poble.
El jurat del concurs està format per la periodista de Catalunya Ràdio Xantal Llavina, el realitzador Benet Roman, la càmera Esther Mestres i l’artista multidisciplinar Max Grosse.
Aquest jurat valorarà especialment l’originalitat a l’hora d’explicar una història a través del llenguatge audiovisual.
El jurat premiarà tres equips. El primer premi serà guardonat amb 350 €, el segon amb 250 € i el tercer premi amb 150 €. A banda, tots tres obtindran un trofeu BOVI.
Diumenge 25, projecció de videoclips i concert de Habla de Mí en Presente
Una quinzena de videoclips participants es projectaran a les 12 h del diumenge a la Sala Maria Lois de les Borges Blanques. A les 13 h el grup musical Habla de Mí en Presente oferirà un concert en directe al passeig del Terrall. I a les 14 h dinar popular obert a tot el públic amb sessió posterior del DJ Molineti.