El 30 d’agost, Nalec es convertirà en l’epicentre de la música negra a Lleida amb la primera edició del Soul Nalec. Jessica Abu Project, la formació personal de la frontwoman de Marching Funk, i des de Barcelona, Memi & Matre Organ Trio, actuaran en aquest certamen que es farà a la Pista Poliesportiva de Nalec.
UNA APOSTA DIFERENT
Aquesta iniciativa de l’Ajuntament de Nalec i Paupaterres Produccions pretén acostar músiques de gran qualitat però sovint no tan fàcils de trobar a les agendes culturals. Així, el gòspel, el soul o l’afro seran protagonistes amb bandes capdavanteres d’aquests estils a Catalunya.
A més a més, a partir de les 22.00 de la nit l’entrada al recinte serà totalment gratuïta, segons explica l’organització de Soul Nalec.
JESSICA ABU PROJECT
Comandant amb energia Marching Funk, Jessica Abu s’ha construït una merescuda fama d’autèntic tornado sobre els escenaris. Aquesta vegada capitanejant el seu projecte personal, i fent-se acompanyar d’una corista, percussions, bateria o teclat, la cantant amplia el seu univers sonor a Nalec per mediació de soul, funk, gòspel, blues i afro.
MEMI & MATRE ORGAN TRIO
D’altra banda, Memi & Matre Organ Trio és una mescla elegant entre jazz, blues i soul format per la trompetista i vocalista Memi Sillah i l’organista i cantant Ramon Macià, juntament amb Pau Gurpegui a la bateria.
El grup adapta un repertori d’estàndards al caràcter viu i divertit que caracteritza la sonoritat dels organs trio, resultant finalment igual de trencadors per la seva categoria. El Soul Nalec, l’ànima negra de l’Urgell, es presenta com un dels certàmens de referència d’aquest final d’estiu a les comarques de Ponent, tal com subratllen els organitzadors de l’event musical.