Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Molts autònoms hauran de retornar les ajudes rebudes el 2020 durant la pandèmia

Una carta avisa que gran part dels beneficiaris no complien amb els requisits d’aquell moment

ARTICLES - ZONA 2

Els autònoms que durant la pandèmia van rebre ajudes per part de la Generalitat, distribuïdes des de Canal Empresa, hauran de retornar gran part dels diners, després que durant els últims dies molts d’ells hagin rebut instàncies per a la devolució d’aquestes.

‘El Matí de Catalunya Ràdio’ se’n feia eco ahir al matí d’un cas d’una dona que havia de tornar fins a 5.000 euros a l’administració pública, per no complir amb els requisits. I tot apunta que serà una situació generalitzada entre el sector dels autònoms. “De moment, no tenim dades sobre quants casos podria haver-hi, ja que és una situació molt recent”, deia Pere Roqué, president de l’Associació d’Autònoms de Lleida. “Els que van rebre les ajudes no en tenen cap culpa, la té qui les va oferir sense saber el procediment ni la legislació”, apuntava al respecte.

Pel que fa a les reclamacions, el president es mostrava molt segur que aquestes no durien enlloc, “perquè les lleis ho diuen tot clar”. “No dic que la Generalitat actués de bona fe i volgués donar ajudes a tots els autònoms que van viure una delicada situació durant aquells mesos, però no va mirar la normativa corresponent per poder-ho fer”, argumentava .

Es preveu que d’aquí a una setmana es pugui començar a tenir més dades de quants autònoms a la demarcació de Lleida han fet reclamacions i quants ja han hagut de retornar els diners que van rebre durant la pandèmia.

Catalunya va ser la comunitat autònoma que més diners va destinar als ajuts a autònoms amb un total de 1.737,7 milions entre el 14 de març del 2020 i el 15 de març del 2022, segons apunten les dades de la Base de dades nacional de subvencions i el Registre d’Ajuts i Subvencions de Catalunya. En total, més d’un milió i mig d’autònoms van ser beneficiaris d’aquests ajuts.

Pel que fa a Catalunya, actualment un 10% dels autònoms que van rebre subvencions ja han rebut la carta on són advertits que no complien amb els requisits en aquell instant.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)