L’Ajuntament de Mollerussa ha reservat una partida generosa per a inversions en el pressupost del 2025, que ascendeix a 4,3 MEUR. Una xifra que ha de permetre desplegar 72 actuacions, entre elles millores de la via pública amb la renovació del paviment, senyalització i supressió de barreres arquitectòniques, per un valor de 2 MEUR.
Segons l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona es tracta d’actuacions que “han de canviar la fisonomia de la ciutat”, la renovació de l’asfalt, la senyalització i la supressió de 132 barreres arquitectòniques. També inclou la renovació total de les 3.000 lluminàries existents a la ciutat, amb una inversió prevista de 356.000 euros mitjançant l’adhesió al conveni marc de l’Associació Catalana de Municipis (ACM) amb un contracte per a la gestió i renovació integral de l’enllumenat de la ciutat.
L’equip de govern presentarà els comptes del 2025, que ascendeixen a 20.534.867 euros el pròxim dijous, en el decurs del Ple ordinari.
L’Ajuntament de la capital del Pla d’Urgell haurà de finançar les millores en la via pública amb una operació de crèdit. Al contrari projectes com el trasllat de les noves oficines d’Acció Social a les dependències que el consistori va comprar a La Caixa, la construcció d’un refugi per animals al Parc de la Serra, o la construcció de la tanca compromesa amb l’escola Ignasi Peraire, totes elles lligades a subvencions de diferents administracions, per valor d’1.740.428 euros. La resta d’inversions es finançaran amb 465.000 euros de fons propis i 480.000 euros per la venda de parcel·les municipals, que ha de permetre el vial lateral al carrer de Ferrer i Busquets i ampliar el cementiri amb 88 nínxol.