El crit de “Palestina Lliure” es va sentir dijous amb força al cor de Nova York, on milers de persones van sortir al carrer a protestar contra la guerra d’Israel a Gaza i exigir l’arrest del seu primer ministre israelià Benjamin Netanyahu per “genocidi”.
Al ritme de tambors, la marxa va recórrer el carrer 42, una de les principals artèries de Manhattan, presidida per dues banderes gegantines de Palestina que podien veure’s a distància i proclames que van fer aturar-se a residents i visitants, alguns amb sorpresa i altres en suport a la manifestació.
El missatge propalestí estava en desenes de cartells que els manifestants van mostrar al llarg de la ruta, des de la Biblioteca Pública fins a la plaça situada davant de les Nacions Unides, i que duia a terme la seva Assemblea General en què va parlar el primer ministre israelià, Benjamí Netanyahu.
Molts dels missatges estaven dirigits contra aquest: “Cercat per genocidi”, “Atureu Netanyahu”, “Sancioneu Israel”, “Ja n’hi ha prou”, i també contra el president dels Estats Units i aliat d’Israel, Donald Trump: “Pengin Donald Trump”.
Durant la marxa hi va haver un enfrontament dialèctic entre opositors, que van cridar als activistes però la intervenció de la Policia va evitar incidents. Una de les protestes va acabar amb l’arrest de les actrius Susan Sarandon i Hannah Einbinder.
Netanyahu ataca Europa i nega el genocidi
El primer ministre israelià, Benjamí Netanyahu, va repetir davant l’Assemblea General de l’ONU una fórmula recurrent: va advertir del perill global que suposa l’Iran i va negar que el seu país estigui cometent un genocidi a Gaza, alhora que va atacar Europa i va reiterar que Cisjordània pertany a Israel.
Gairebé tots els representants de desenes de països van abandonar la sala enmig de sonores esbroncades. Netanyahu, que va distorsionar dades, va qualificar d’ ironia suprema” que -després d’haver començat amb els EUA una guerra contra l’Iran el mes de febrer passat- Israel estigui “defensant” també aquests països que van abandonar la sala.














