La Trobada Empresarial de Transformació Digital #LleidaDigital va arribar ahir a la seva 8a edició al Teatre L’Amistat de Mollerussa amb 460 assistents, rècord de participació de l’acte amb un centenar d’inscrits més que en l’edició anterior. En aquest sentit, des de l’organització van assegurar la voluntat d’estendre la trobada amb més accions durant l’any. L’humorista Pedro Llamas va ser l’encarregat de dinamitzar la matinal i de presentar els diferents ponents. La benvinguda institucional la va dur a terme l’alcalde i president de Fira de Mollerussa, Marc Solsona, que va apel·lar a “revisar com funcionem l’administració i la nostra relació amb el món empresarial per ajudar-lo a créixer” i a prendre la transformació digital com “l’oportunitat que és”.
La primera xerrada va versar sobre la creativitat amb tot un expert en el tema, el coach Paco Lorente, que ja havia participat el dia abans al Grow Day #LleidaDigital. “La gran diferència del futur no serà la tecnologia, seran les persones que l’usin i ho facin amb pensament creatiu”, explicava Lorente, que va compartir la seva estratègia dels set pecats laterals, combinant tècniques de pensament lateral i pecats capitals per fomentar la creativitat.
Després va agafar el relleu l’experta en ciberseguretat Rosa Ortuño, que va presentar estratègies per millorar la seguretat en els entorns digitals.
L’experta va posar l’alarma en la importància de disposar de protocols de ciberseguretat i d’entendre-la “com una estratègia directiva i no una sola àrea de l’empresa”. En la taula rodona, moderada per Jordi Bernat, el comunicador Pau Sabaté, la màrqueting manager Anna Iglesias, la directora de comunicació d’Alba, Anna Homs, i l’esportista i youtuber Alae El Arnouki van discutir sobre les tendències en el màrqueting que dominaran aquest 2024, així com de les diferents solucions tecnològiques que poden adoptar les empreses. La clausura de la jornada va anar a càrrec de Pedro Buerbaum, que a partir de la seva experiència creant un podcast, va donar consells sobre marca personal i màrqueting. Enguany, es va recuperar el dinar networking per primera vegada després de la pandèmia.