Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Meta adapta la seva estratègia publicitària per ajustar-la a la UE

Facebook i Instagram sense anuncis s’abarateixen i es podrà optar per publicitat menys personalitzada

FOTO_ EFE Una persona utilitzant les aplicacions de Meta al seu telèfon mòbil

ARTICLES - ZONA 2

El gegant tecnològic Meta va anunciar que ajustarà la seva estratègia publicitària a les seves xarxes Facebook i Instagram al Vell Continent davant la “pressió” de les regulacions de la Unió Europea (UE).

Subscripcions més barates per als usuaris que no volen veure publicitat, així com la possibilitat de personalitzar els comptes gratuïts de Facebook i Instagram per veure publicitat menys personalitzada són les novetats que es van anunciar ahir. “Els canvis compleixen les demandes dels reguladors de la UE i van més enllà del que exigeix ​​la llei de la UE”, anotava l’empresa en un comunicat.

Els reguladors de la UE tenen una investigació oberta per estudiar si Meta trenca alguna de les seves regulacions i s’espera que la institució arribi a una conclusió l’any que ve.

Meta es va comprometre a reduir el preu de les subscripcions sense anuncis de Facebook i Instagram un 40% (de 9,99 euros a 5,99 euros al mes al web, i de 12,99 euros a 7,99 euros al mes a iOS i Android).

“En les properes setmanes, les persones de la UE que triïn fer servir Facebook i Instagram de forma gratuïta amb anuncis podran triar veure ‘anuncis menys personalitzats’. Aquesta opció es basa en menys dades, per la qual cosa mostrarem anuncis basats únicament en el context (cosa que una persona veu en una sessió particular a Facebook i Instagram) i un conjunt mínim de dades que inclouen l’edat, la ubicació, el gènere i la manera com interactua amb els anuncis”, anota l’empresa respecte a l’opció gratuïta .

Les conseqüències financeres de la mesura per a Meta dependran en part de quants usuaris canviïn les seves preferències d’anuncis, però Meta va dir als reguladors europeus que preveu que la imposició europea d’anuncis menys personalitzats tindrà un impacte negatiu al negoci. “Cada euro gastat en anuncis a Meta genera 3,79 euros en ingressos dels anunciants a Europa. Aquest valor només està disponible a través de la publicitat personalitzada, però corre el risc de disminuir perquè, si la regulació de la UE fa que la publicitat digital sigui menys eficient, tota la comunitat empresarial europea en patirà les conseqüències”, anota l’empresa.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12