Les obres de remodelació de l’Avinguda Prat de la Riba van començar a mitjans de novembre del 2022. Acabada la primera fase, el dilluns 9 d’octubre es va iniciar la segona, que s’allargarà uns quatre mesos, i es realitzarà en el tram comprès entre el carrer Alcalde Porqueres (davant l’escola Lestonnac) i la Plaça Ricard Viñes.
Els treballs de la segona fase es van iniciar amb l’aixecament del paviment del carril de circulació de la dreta en direcció a Pardinyes i part de la vorera. La setmana anterior ja es va fer la tala d’un total de 33 arbres, que estaven en males condicions i se substituiran els exemplars d’aurons neguns. L’actuació consisteix en l’ampliació de la vorera de baixada en direcció al carrer Príncep de Viana, la creació de nous espais de lleure i àrees de descans, l’habilitació de carril bici en ambdós sentits, plataformes d’accés a l’autobús, la renovació dels semàfors i l’habilitació de més passos de vianants.
Les obres comporten el tall d’un carril de baixada, des de Ricard Viñes fins a l’escola Lestonnac, i el trasllat provisional de la parada d’autobús de l’inici de Prat de la Riba, que s’ha ubicat a l’Avinguda Balmes 38. Pel que fa a la càrrega i la descàrrega, es manté als espais habituals. La primera fase de les obres de reforma, en el tram entre l’Avinguda Alcalde Porqueres i el carrer Príncep de Viana, han consistit en l’ampliació en més de dos metres i mig de la vorera del costat del Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP), que passa de tenir entre 3,6 i 3,8 metres fins a 6,3, facilitant així el passeig en una via molt transitada.

També s’ha aprofitat per crear espais de lleure més verds i àrees de descans fent petites places a la cruïlla del carrer Pi i Margall amb Valentí Almirall -s’han plantat quatre arbres i s’han col·locat dos bancs i una paperera- i a banda i banda de l’encreuament entre l’Avinguda Prat de la Riba i el carrer Salmerón. A més, a la cruïlla entre Salmerón i Prat de la Riba s’han posat dos nous punts reguladors de pas que permeten que els vianants puguin continuar recte per l’avinguda.
El nou carril bici tindrà un total de 844 metres lineals, que permetrà millorar la interconnexió de la xarxa i en especial l’enllaç entre la Zona Alta i Pardinyes. Així, en direcció a Barris Nord s’han eliminat els aparcaments i hi haurà el carril bici, un altre per als taxis i els busos i un únic carril per als vehicles. Els treballs s’emmarquen dins de les actuacions d’implantació de nous eixos de vianants, bicicletes i transport públic als eixos bàsics de la futura zona de baixes emissions, finançat amb fons europeus Next Generation.

L’objectiu d’aquestes obres és impulsar un canvi en la mobilitat de la ciutat que contribueixi a la reducció d’emissions de CO2 i a guanyar espai per als vianants a la via pública. El projecte total de les obres en ambdues fases suposarà, entre altres elements, la plantació de 137 arbres nous -se substitueixen els aurons neguns i es planten altres espècies millor adaptades i més funcionals en el medi urbà viari-, 34 bancs, 11 cadires, 57 nous punts de llum, 68 estacionaments per a bicicletes, 7 nous passos elevats i 5 nous passos de vianants.
El pressupost total de l’obra és d’1.435.867,84 euros i està subvencionada amb fons europeus Next Generation. D’altra banda, la Paeria habilitarà un nou pas per a vianants, regulat per semàfors, a la cruïlla entre l’Avinguda de Prat de la Riba i el carrer Príncep de Viana per facilitar que les persones puguin continuar recte des del vial principal cap al Barris Nord i Pardinyes.