Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Més d’un 60% dels comerciants de Lleida creuen que la venda ‘online’ els afecta negativament

ARTICLES - ZONA 2

Més d’un 60% dels comerciants de Lleida pensen que la venda online afecta negativament al seu comerç, fet relacionat amb la principal preocupació d’aquests: L’impacte del comerç electrònic sobre el comerç de proximitat.
Un estudi de PIMEComerç de la demarcació de Lleida revela aquestes dades i posa de manifest que només un 22,22% dels comerciants creuen que la venda online afecta positivament el seu negoci, davant del 61,11% que pensen que no. Aquesta qüestió està estretament lligada amb les principals preocupacions dels comerciants lleidatans, ja que l’impacte del comerç electrònic sobre el comerç de proximitat encapçala el rànquing amb un 72,22% dels enquestats. Seguidament se situen com a preocupacions la situació de l’economia (44,44%), la liberalització del període de rebaixes (33,33%) i els Top Manta i/o la competència deslleial (27,78%).
Així doncs, en quant a la campanya de Nadal d’aquest darrer any, un 22,73% dels enquestats afirmen haver fet descomptes durant aquest període, mentre que la gran majoria (77,27%) assegura no haver-ne fet, tot i la possibilitat de fer-ho. No obstant això, un 80% del petit i mitjà comerç diu que va iniciar el període de rebaixes abans del 7 de gener. A més a més, un 80% dels comerciants afirmen haver utilitzat les xarxes socials com a eina digital i un 10% una pàgina web sense botiga online. D’aquests, un 41,18% opina que aquestes eines no els van ajudar gaire a augmentar les vendes durant la campanya nadalenca, mentre que un 23% diu que sí que van afavorir un incrementar de les vendes a la botiga física i un altre 23% afirma que no els va suposar vendre més.
Respecte al nivell de vendes d’aquesta darrera campanya nadalenca, un 57,15% opinen que han estat iguals que l’any anterior, un 23,81% pensen que han estat bastantes més i són pocs els que diuen que han estat moltes més o moltes menys, un 9,52% en ambdós casos. El principals motius als que atribueixen les variacions en les vendes són l’augment de les vendes online (25%) i la situació econòmica (18,75%). Així doncs, el consum mig dels lleidatans als establiments ha estat menys de 100 euros (55%) o entre 100 i 300 euros (35%).
Ciber Monday o Single Day
Un 60% dels comerciants també afirmen que coneix i ha aplicat descomptes durant els dies de rebaixes del Black Friday, el Cyber Monday o el Single Day i un 66,67% asseguren que no ha augmentat les vendes durant aquest període, sinó que han aconseguit les mateixes. Un fet que, segons PIMEComerç, demostra que el volum del negoci va anar a parar al comerç electrònic i a les grans superfícies.
A la consulta, PIMEComerç demanava la valoració de la campanya de Nadal i rebaixes durant el període que va del 20 de novembre de 2018 al 7 de febrer de 2019. A més de qüestions sobre les rebaixes i l’evolució de les vendes, van incloure preguntes sobre digitalització, noves tecnologies, perspectives i preocupacions del comerç.
Els resultats de l’estudi s’han obtingut a través d’una consulta electrònica que s’ha realitzat a entitats associades a PIMEComerç i que inclou gremis sectorials, associacions de comerciants i socis individuals de la demarcació de Lleida.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)