Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Més de 66.000 infants catalans podran participar en la 10a edició de la campanya ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’

Un total de 535 llibreries d'arreu del territori ja s'han sumat a la iniciativa, que té per objectiu fomentar la lectura

La secció infantil de la llibreria 22 de Girona

ARTICLES - ZONA 2

Més de 66.000 infants catalans podran participar en la 10a edició de ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’. La campanya – que es farà entre el 15 d’octubre i l’1 de desembre – vol estimular la creació d’hàbits de lectura i té com a principal objectiu que els nens i les nenes descobreixin les llibreries de proximitat acompanyats d’un adult i que aprenguin a donar valor als llibres en començar la seva pròpia biblioteca personal. Els infants que aquest 2025 facin, o hagin fet, 6 anys rebran a casa una targeta que els convidarà a anar a la llibreria més propera. Allà podran bescanviar-la pel llibre que més els agradi. En cas que l’import sigui superior al valor de la targeta (13 euros), la persona que acompanyi l’infant haurà d’abonar la diferència.

‘Fas 6 anys. Tria un llibre’ és una campanya del Gremi de Llibreters de Catalunya que compta amb el suport del Departament de Cultura a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC). A data d’avui, i encara amb el termini obert, ja s’hi han adherit a la campanya 535 llibreries de tot el territori català, una xifra que encara pot créixer.

La iniciativa compta un any més amb la col·laboració del Departament d’Educació i Formació Professional, amb qui s’ha treballat conjuntament per tornar a oferir la Guia per als i les mestres. El document conté un recull d’accions vinculades a la campanya, per aprofitar pedagògicament el llibre adquirit pels infants. Per exemple, es proposa als docents que informin de la campanya els infants i les famílies, i orientin en la tria de llibres.

També s’inclouen estratègies per motivar els infants i, un cop tinguin el llibre, se suggereix vincular-lo a les activitats habituals a l’aula: que els nens i nenes portin el llibre a l’escola per poder treballar pedagògicament. En aquesta 10a edició de també continua l’acord amb l’ONCE per tal d’adaptar la targeta al sistema braille de lectura i escriptura tàctil, de manera que els infants amb discapacitat visual també puguin adquirir el seu llibre.

Xifres de la darrera edició

L’any 2024, la campanya va arribar a 69.101 infants de 6 anys de tot Catalunya, dels quals 39.821 – un 57,60% – van bescanviar la seva targeta per un llibre infantil, la segona xifra més alta, des que es va crear la campanya, el 2016. El 2023 la xifra va ser d’un 59,5%. Des que es va endegar la campanya per primera vegada, l’any 2016, el percentatge d’infants participants ha augmentat des del 38,3% fins a prop d’un 60% en les darreres edicions.

L’any 2024 també va créixer el nombre de llibreries participants a la campanya -de 504 el 2023 a 535 el 2024-, amb una extensió com més va més gran arreu de Catalunya. Pel que fa a la tipologia de llibreries amb major índex de bescanvis del targetó, les llibreries independents van acumular més vendes (57,70%) que les cadenes (42,20%).

En conjunt el 2024, es van vendre un total de 6.902 títols de 385 editorials. A més, la principal llengua triada pels infants va ser el català, amb unes vendes que van representar un 73% dels llibres adquirits.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12