Més de dues-centes educadores i educadors socials del sistema de protecció de la infància i l’adolescència de la província de Lleida es van citar aquest dimarts a la Universitat de Lleida per debatre sobre diversos aspectes de la pràctica professional com a prèvia del 20N, el Dia Mundial de la Infància.
Va ser en el marc de la jornada ‘Posem en joc l’Educació Social. Espais de reflexió professional en l’àmbit de la infància i l’adolescència en els recursos residencials i habitatge de SAIA-Lleida’, que suposa la represa d’una acció formativa anual que el 2017 va arribar a la desena edició i que es va truncar, primer, amb l’empresonament de la consellera Dolors Bassa i l’aplicació de l’article 155 de la constitució espanyola i, després, per la pandèmia de la Covid-19.
Sis anys més tard, l’esdeveniment d’enguany ha estat impulsat i organitzat per professionals dels diferents dispositius del Servei d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (SAIA) de la demarcació de Lleida, amb la col·laboració del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC), del Departament de Drets Socials, de la Universitat de Lleida i de la Plataforma Educadores Socials de Ponent.
La jornada va mostrar la diversitat de dispositius residencials especialitzats per a infants i joves tutelats per l’administració pública que hi ha a la demarcació de Lleida. També s’hi aborden temàtiques com ara l’atenció de nous perfils, el context social, les condicions de treball o la cura de les educadores socials, a més de generar un espai d’intercanvi entre professionals i estudiantat del grau universitari en Educació Social.
Augment de dispositius distribuïts per la província
Des del 2017 s’han passat d’una quinzena de serveis als 37 dispositius que hi ha en l’actualitat i que cobreixen les necessitats de la demarcació i que es distribueixen entre les comarques del Segrià, les Garrigues, l’Urgell, la Noguera, la Segarra, el Pla d’Urgell, el Pallars, l’Alt Urgell i el Solsonès.
Actualment a la demarcació de Lleida hi ha 753 places per a la infància i l’adolescència.