El director general de Mercolleida, Miquel Àngel Bergés, va afirmar ahir que no descarta que el preu del porc continuï a la baixa per la “pressió i saturació” que hi ha al mercat arran del brot de pesta porcina africana (PPA) detectat a Collserola, a Barcelona. Bergés va defensar que la forta baixada de preus acordada dilluns, superant per primera vegada el límit habitual de sis cèntims, té com a objectiu “garantir la fluïdesa” del sector i “donar oxigen” als escorxadors perquè puguin competir amb la resta del món. “La prioritat absoluta és que no s’aturi el sacrifici de porcs. Si es frena ara, a les portes de Nadal, perdríem molts dies de matança i això generaria taps a les granges”, va assenyalar Bergés. Des de Mercolleida confien que es mantingui “l’habitual repunt de la demanda de porc al nord d’Europa durant les festes”.
La institució tornarà a reunir-se aquest dijous per “avaluar” la situació i prendre noves mesures en cas que siguin necessàries. En aquest sentit, Bergés va dir que cal esperar a veure com reaccionen avui grans països productors i exportadors del nord d’Europa com per exemple Alemanya i Dinamarca davant l’augment de l’oferta. Amb tot, des de Mercolleida veuen “difícil” que els preus pugin.
El president de Mercolleida i alcalde, Fèlix Larrosa, va admetre “preocupació, però serenor”, tot destacant que les administracions estan actuant “amb contundència” per evitar que el focus no surti de Collserola. Larrosa va recordar que la malaltia “no té impacte en les persones ni en les mascotes, és una cosa exclusiva dels porcs senglars” i va reclamar reforçar les actuacions sobre la fauna salvatge i estar “amatents” a la mobilitat, fent una crida a evitar l’accés a zones tancades. “Ens hi juguem molt perquè parlem d’un sector molt important”. Bergés va dir que serà un “procés llarg” i que per recuperar l’etiqueta de potència exportadora fora de la malaltia poden fer falta 12 mesos. A més, va xifrar en 12 milions el que han deixat d’ingressar els productors per la PPA.














