Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

May contempla allargar la transició del “brexit” per desbloquejar el diàleg

ARTICLES - ZONA 2

La primera ministra britànica, la conservadora Theresa May, ha afirmat avui al Parlament que mantenir oberta l’opció d’allargar el període de transició del “brexit” més enllà de desembre de 2020 pot desbloquejar el diàleg amb Brussel·les.
La cap de Govern va assegurar davant els diputats que el 95% dels assumptes sobre la taula en les negociacions estan ja resolts, encara que queda per determinar com s’evitarà una frontera a Irlanda del Nord.
La UE vol establir una clàusula de seguretat que deixi a la regió britànica, o bé al conjunt del Regne Unit, dins de la unió duanera europea mentre no s’arribi a un acord de lliure comerç entre Londres i Brussel·les, la qual cosa podria trigar diversos anys .
May creu que estendre la transició, un període en el qual el Regne Unit estarà tècnicament fora de la UE però encara integrat en el mercat únic i la unió duanera, pot ser una “alternativa” a aquest mecanisme de seguretat.
En qualsevol cas, la primera ministra va assegurar que la transició hauria d’acabar abans de la fi de la present legislatura, a mitjan 2022, i ha subratllat que tot i que ha explorat aquesta possibilitat, encara no s’ha compromès amb Brussel·les a acceptar-la.
El sector més euroescèptic del Partit Conservador s’ha mostrat crític amb la idea d’allargar la data en la qual el Regne Unit quedarà deslligat per complet de les estructures comunitàries.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8