El català Marc Márquez (Ducati Desmosedici GP25) va sumar una nova i laboriosa victòria, la norantena primera de la seva carrera esportiva, en guanyar ahir el Gran Premi de Catar de MotoGP en el circuit de Losail.
Márquez va haver d’emprar-se al màxim des del principi de la carrera per a afrontar diversos incidents, primer un toc amb el seu germà Alex Márquez (Ducati Desmosedici GP24) i després amb la pressió de l’italià Franco Morbidelli (Ducati Desmosedici GP24) i de l’espanyol Maverick Viñales (KTM RC 16). No obstant això, va fer l’efecte en tot moment que Marc Márquez tenia controlada la carrera, a pesar que ‘Morbido’ va arribar a tenir més d’un segon d’avantatge al capdavant de la prova.
Márquez no va deixar lloc per al dubte en la sortida, que va fer com una exhalació, però en l’apurada de frenada de final de recta es van tocar els dos germans Márquez, Marc i Alex, una situació que va aprofitar l’italià Franco Morbidelli per a situar-se primer, amb Maverick Viñales en una magnífica quarta plaça després d’una excel·lent sortida.
Les diferències eren tan mínimes que qualsevol error es podia pagar molt car i així va ser com en la corba dotze de la tercera volta Alex Márquez i Fabio di Giannantonio es van tocar i van haver de sortir-se de la pista per a evitar la caiguda, tornant en posicions més endarrerides, en un incident en el qual el català va ser sancionat amb una ‘volta llarga’ de penalització.
En carrera, per davant, ja en la quarta volta, Franco Morbidelli continuava líder i Bagnaia va aconseguir superar a Márquez per a posar-se segon.
Morbidelli no va aconseguir allunyar-se dels seus perseguidors i volta rere volta va anar cedint dècima a dècima als seus rivals, entre els quals Marc Márquez va decidir tornar a superar el seu company d’equip Bagnaia en el sisè gir per a intentar neutralitzar definitivament l’avantatge de l’italià. Aquest avançament de Marc Márquez va deixar entreveure que l’espanyol havia superat la pitjor fase per a ell en les carreres, amb el dipòsit de combustible ple i els pneumàtics nous, i que a partir d’aquest moment la situació podia canviar.
Amb Viñales líder a set voltes del final els pneumàtics van començar a pagar l’esforç realitzat i els errors es van prodigar amb major assiduïtat, un dels quals el va aprofitar Marc Márquez per a superar a Viñales.
Amb Márquez novament al capdavant de la carrera, la situació i, sobretot el ritme de carrera, va semblar estabilitzar-se, amb un ritme del vuit vegades campió del món que li va permetre consolidar la primera posició enfront dels atacs de Viñales i Bagnaia.
Marc Márquez: “He sabut mantenir la calma”
El pilot de Cervera va comentar després d’acabar la cursa que “durant la primera part de la carrera he preferit prendre’m les coses amb calma, fins que Pecco m’ha avançat i he pensat, ‘ara sí que comença de veritat’. Després m’ha sorprès bastant veure com Maverick em passava, no m’ho esperava perquè normalment la KTM més veloç sol ser la de Pedro Acosta. Així i tot, m’he mantingut serè, sabia que tenia un petit marge guardat per al final, unes dues o tres dècimes”, va explicar el vencedor. L’última vegada que va conquistar aquest circuit va ser en 2014, quan avançava amb pas ferm cap al seu segon títol de MotoGP, una sensació que sembla estar revivint ara a lloms de la Desmosedici oficial. Les Ducati, per part seva, continuen amb una impressionant ratxa de 21 victòries consecutives en la categoria regna, la segona millor marca històrica.