Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

L’oli de les comarques de Ponent, a la recerca de nous mercats

ARTICLES - ZONA 2

Amb l’objectiu de buscar nous mercats, la Llotja va acollir a principis de novembre una altra edició de l’Olive Oil Business Forum, una trobada de negoci entre empreses catalanes productores d’oli d’oliva i operadors de mercats internacionals per establir relacions comercials en l’àmbit agroalimentari. S’hi van fer un total de 200 trobades empresarials en un format d’entrevistes de vint minuts de durada en un fòrum que va comptar amb la participació de 19 empreses catalanes i 10 importadors i distribuïdors de Corea del Sud, Singapur, el Regne Unit, Polònia, els Països Baixos i Alemanya.

Aquests mercats suposen prop del 7% del consum mundial d’oli d’oliva i la previsió de creixement per als propers 5 anys és de prop del 9%. Els compradors internacionals van visitar també diversos molins de les comarques de Ponent per conèixer la realitat del sector, així com una proposta gastronòmica amb un menú centrat a ressaltar les característiques del sabor i l’aroma de l’oli d’oliva. Aquest certamen té com a objectiu potenciar el contacte comercial dels importadors internacionals que es desplacen fins a Lleida per ampliar la seva cartera de proveïdors agroalimentaris.

El director de Prodeca, Ramon Sentmartí, explica que aquestes reunions són una primera aproximació entre l’empresa catalana i el comprador internacional, en què les dues parts tenen molt clar el que volen oferir i el que necessiten adquirir respectivament. En aquest sentit, considera que 20 minuts és temps suficient perquè els productors es presentin, expliquin el seu producte i què els diferencia. L’experiència tant amb el fòrum de l’any passat com amb els altres que s’organitzen des de Prodeca és que aquest tipus d’esdeveniment “funciona” perquè les empreses catalanes s’obrin a nous mercats i clients.

El president de la Cambra de Comerç de Lleida, Jaume Saltó, va explicar durant el fòrum que “l’expertesa” que ja té el sector del vi es vol traslladar ara al sector de l’oli amb aquest tipus d’esdeveniments.

El fòrum, que té per objectiu la recerca de nous mercats per l’oli produït a les comarques de Lleida l’organitza Prodeca (Departament d’Acció Climàtica), juntament amb Acció, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa, i la Cambra de Comerç de Lleida.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12